Oefenversterkertje voor in de huiskamer

LFlab

Post veel
7 mei 2018
996
317
Rosmalen
Ik ben basgitarist, en uiteraard heb ik ook een versterker in mijn man-cave, maar het is ook wel leuk om beneden op de bank wat te kunnen pielen, dus daar dit weekend een kastje voor in elkaar geklust. Het moest passen in het interieur, dus klein en van massief hout.
Het is een eiken kastje geworden (en dus tamelijk zwaar voor de afmetingen):
8pYWaRu.jpg

Met zwaluwstaarten:
4oKdDER.jpg

Er zijn er een paar die wat te los zijn (niet op de foto uiteraard), maar ik heb het zo gelaten, als ik er over een week nog mee zit lijm ik er een stukje hout in :D

Achterop zit een versterkertje:
yJ2fUif.jpg

Rondom dus 18mm eiken, voor en achter 18mm MDF. In combinatie met de versterker, en de relatief grote magneet aan het 8" speakertje zorgt ervoor dat de combinatie 12kg is, maar goed, je hoeft er niet mee te sjouwen, dus dat is geen probleem.

PjWISo3.jpg

C8YVItD.jpg

Het greepje en de basreflex poort zijn 3d geprint.

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
317
65
Mooi! Leuk om te zien; ik ben in de lockdown begonnen met bas spelen. Goedkoop kitje in elkaar gezet, en gaan! Als ik het echt leuk vind komt er wel een keer een fatsoenlijk instrument. Mooi ontwerp voor het versterkertje, ik ga ook eens rondneuzen wat ik ga gebruiken om te oefenen.

LFlab

Post veel
7 mei 2018
996
317
Rosmalen
Luidsprekercabinets maak ik altijd zelf, maar meestal uit dunner materiaal, met vloerbedekking eroverheen en dan van die uitklaphandgrepen en boxhoeken, da's nog veel minder werk (en veel lichter bovendien!) dan het cabinet hierboven :)
Ten aanzien van versterker, die "T-amp" van Thomann kost 60 euro, en de speaker 49 (ook bij Thomann).
Op zolder heb ik een los versterkertopje van TC Electronic, en die kostte volgens mij 125 euro of zo, dus da's ook nog een optie, want bij die eindversterker die ik hierboven gebruikte heb je nog een voorversterker nodig, en die TC Electronic is voor- en eindversterker (dus inclusief volume en toonregeling).

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.