Octopus.

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Nou met Didier zijn werkstukken weet je altijd dat het genieten word
maar deze keer is het resultaat toch wel erg knap :)
ook al heb ik alle foto' s wel 3 keer gezien en is alles erg duidelijk ik snap het nog niet en das juist zo leuk om te kunnen ervaren lol
heerlijk om te weten dat er nog zoveel bij te leren valt
Didier bedankt voor deze lust voor het oog :)
mvg tom
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Een totaal ander resultaat als wat ik had verwacht, ik dacht namelijk een drie delig stuk te gaan zien. Prachtig resultaat met dit maal letterlijke hersenbrekende bewerking. (sorry, kon een woordgrap niet laten) ;)

Zou het mogelijk zijn dat doordat de centrifugale krachten afnamen (afremmen), het zwaartepunt groter werd van het deel dat brak. Hierdoor neemt de kracht naar buiten toe.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.447
539
Whaaw Didier!!!

Wat een fantastisch draaiwerk !!!

Dat zal naar een aantal expo's moeten, houtbewerkers zullen ernaar vragen.

Ook weer een heel duidelijke demonstratie van het maakproces, met duidelijk foto's.

dank je,Didier

groeten,
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Prachtig werk zoals altijd Didier!

Ik vraag me dan altijd af wat het meeste pijn deed op dat moment, je hoofd, of je werkstuk na zoveel planning en uren werk uiteengespat zien liggen...
Ik ken het gevoel om een werkstuk in de prullenbak te moeten mikken na enkele uren werk door fouten in het hout (hoort erbij bij het pijpmaken), ik kan me niet inbeelden hoe het voelde na alle voorgaande bewerkingen om je geesteskind uiteen te zien spatten.

In elk geval blij te horen dat je weer helemaal terug bent!
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Dag Didier,
Mooi gelukt weer, ondanks de verwonding en het uiteenspatten van het werkstuk. Vooral de complexiteit van de stappen die nodig zijn om tot het eindresultaat te komen, kan ik erg waarden.

ps. Leuk om Pinnokio in het echt te zien bij de Open Dag van De Houtdraaierij. In het echt is hij veel gaver dan op de foto. Mijn zoontje (van drie) was ook onder de indruk en heeft het er nog steeds over.
 

Chris D

Actieve deelnemer
27 nov 2014
63
18
Amai Didier schitterend werk, ongelofelijk mooi...
Onze dikke complimenten

Groeten van vader en zoon
Christophe en Jose
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik verwacht dat dit uitmuntende werkstuk te bewonderen valt op de demodag van Radius in Halsteren op 23 april a.s.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Complimenten Didier.
Ondanks de uitgebreide foto-uitleg snap ik er nog geen bal van maar ik weet dat juist het bedenken van het hele plan een uitdaging voor jou is.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden,
Velen onder jullie hebben zich waarschijnlijk iets totaal anders voorgesteld wat het zou worden. Hier heb je het resultaat door een werkstuk verschillende malen te herlijmen met verloren hout en telkens in een andere richting te gaan draaien. Eigenlijk heel simpel achteraf bekeken voor me, maar ik heb hier maanden mee bezig geweest.

Een aantal leden schreven het volgende: “wow, whaaw, geweldig, schitterend, fantastisch, gaaf, prachtig, vakwerk, ik snap er nog altijd geen bal val, ik heb ervan genoten, enz.”Dit heeft veel betekenis voor me en maakt me gelukkig dat jullie hiervan iets opsteken.

MacelG gaf de volgende opmerking: “Vanuit elke zijde ziet er weer anders uit”.
Daar heeft hij zeker een punt op. Hoe meer je ernaar kijk, hoe meer je andere vormen erin ziet. Als ik er recht op kijk aan de voor en achterkant, dan zie ik er een cobra slangvorm in. Ik denk dat deze naam iets zal worden voor het werkstuk. De Cobraslang.

Pel en Meron schreven het volgende: “Didier, je hebt jezelf dit keer toch overtroffen”.De complexiteit van de stappen die nodig zijn om tot het eindresultaat te komen, kan ik erg waarden. De lat heb ik nog hoger gaan leggen waarvan ik heel trots ben ondanks wat er gebeurd is. Bedankt mannen.

Tom op eigen Houtje zei het volgende: ik alle foto' s wel 3 keer gezien en is alles erg duidelijk ik snap het nog niet en das juist zo leuk om te kunnen ervaren lol
heerlijk om te weten dat er nog zoveel bij te leren valt”. Bedankt man
Willems Ontwerp zei: “Prachtig resultaat met dit maal letterlijke hersenbrekende bewerking”. Dit was ook zo, maar mijn doel is er met vallen en opstaan.
Sunrayes zijn opmerking vind ik heel boeiend: Het kost wat bloed, zweet en tranen, maar het ziet er weer prachtig uit! Deze 3 termen zijn correct, maar de tranen zijn enkel van geluk geweest.
Ornament: “Dat zal naar een aantal expo's moeten, houtbewerkers zullen ernaar vragen”.
Dit zal ik zeker doen.

Massis: “Ik vraag me dan altijd af wat het meeste pijn deed op dat moment, je hoofd, of je werkstuk na zoveel planning en uren werk uiteengespat zien liggen...“; Wel het meeste dat me toen trof was mijn werkstuk te zien liggen na het uiteenspatten. Die hoofdwonde was dan pas bijzaak voor me. Ik was er te lang mee bezig geweest om zo’n werkstuk te kunnen realiseren.

Berm: “Jij bent uit het goede hout gesneden. Proficiat met je wederom geweldige resultaat”. Ik ben van mijn 7 jaar grondig bezig met het vakgebied houtbewerking. Bedankt voor deze schitterende woorden.

Nico oosthoek: “Knap werk Didier, voor al de manier hoe je uitgedokterd hebt hoe je dit moest maken. Ik had zoiets al eens gezien en dacht toen "dit kan nooit op een draaibank gemaakt zijn" Maar jij bewijst hier duidelijk dat het kan”. Bedankt man om van zo’n grootmeester als u deze woorden te mogen ontvangen.

Opeatey: “Ik verwacht dat dit uitmuntende werkstuk te bewonderen valt op de demodag van Radius in Halsteren op 23 april a.s.”. Wel Pieter, het is bijna af en deze mag je zeker daar verwachten.

Ik ga zo snel mogelijk het eindresultaat nog plaatsen.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Didier dank voor zoveel houtdraaitechniek en abstract denken. En dat alles uit een combinatie van schalen draaien, reiffendrechseln en telkens verplaatsen van het werkstuk t.o.v. het center. De kunst van het denken in stappen en contouren. Proficiat!!!
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.