Nieuwe vlak en vandiktebank, HBM 300

Ik zit te kijken naar een nieuwe vlak en vandiktebank, ik heb er nu eentje staan van wat is het, ±50 jaar oud?
Leuk ding, alleen niet zo precies en niet zo breed.

Maar het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven, met de kerst in aantocht wil ik niet op oorlogspad met mijn vrouw.
Na een beetje zoekwerk ben ik de HBM 300 model 1 400v tegen gekomen voor €1322,31 ex de BTW.
Formaten zijn netjes dacht ik, oke, breeder zou mooi zijn, maar dan krijg je ook een flink steviger prijs.
HBM 300 vlak en vandiktebank model 1, 400v

Is het wat zo'n HBM machine, is het stabiel en stevig?
Is het redelijk maatvast?

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb net je uitgebreide review gelezen, mijn dank daar voor.
Het verschil tussen de HBM 200 en de HBM 300 is niet zo groot dan dat de HBM 300 iets breder kan schaven.
Dat de HBM 300 op 400v draait is geen probleem, ik moet alleen een 3 fase automaat installeren en een wandcontact aansluiting monteren, dat stel niks voor en voor de iets bredere doorvoer heb ik dat graag over.
Zoals je al zelf schrijft, een aantal zaken hadden anders gekunnen, maar daar is mee te leven.
Ik denk dat het ook de prijs misschien is, een machine tussen de €2500,- en €4000,- zou misschien een aantal zaken beter hebben.

Dat Magswitch-systeem ziet er wel verdraait handig uit, dat moet ik ook hebben (y)

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
365
20
Zuid-holland
Ik heb HBM type 200 al meer dat 10 jaar en ben nog steeds zeer tevreden .
Ik heb er als hobyist al heel wat eiken meubels mee gemaakt ,ik moet wel toegeven dat de zuiverheid van afstellen iets minder is dan de duurdere vlak/vandikte banken.
Simon

Ik heb hem gisteren besteld, als het goed is wordt hij deze week nog geleverd.
Mijn oude die ik begin dit jaar via dit forum tweedehands hebt gekocht zet ik weer hier te koop.
Ik heb er leuke dingen mee gedaan, misschien kan iemand anders er mee opstarten om mee te beginnen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.