Nieuwe tools topic

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Enige probleem is dan dat de garantie vervalt.. In dit geval misschien geen ramp, maar bij machines zou ik het niet durven wagen.
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Juist! Zag het onlangs verschijnen op een Youtubekanaal, waar de poster dat ontdekte nadat hij vakkundig een Europese stekker op zijn vonkelnieuwe machine had gemonteerd... Vanavond eens bekijken bij de drill doctor. Als ik de stekker van de switch zo bekijk, kan het zowaar in dit geval ook zo zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=lJvtrbZXjUI Deze bedoel je denk ik? Die kwam idd volgens mij recentelijk voorbij hier ergens. Van de Triton had ik het al eerder gelezen, wist niet dat het zoveel vaker voorkwam.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Nog even over systainers, waar bestellen jullie gekleurde handvatten/hengsels? Ik zie wel die sluitingen in alle kleuren maar geen hengsels :(

Ik heb de smaak namelijk te pakken en wil een Knipex en een Fluke systainers maken
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Classic systainer onderdelen zijn tegenwoordig moeilijk verkrijgbaar.
Tanos T-Loc gekleurde onderdelen en systainers te koop bij Van Groningen Tools of Kofferfunshop in Bonn. En die versturen gewoon met UPS.
Ik maak zelf ook passende combinaties voor de gereedschappen. Hier een Blum systainer met bijpassend label.
ScreenHunter_56 Jan. 11 16.31.jpgBlum (1).JPGBlum (2).jpgBlum.jpg
 
Laatst bewerkt:

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Als er nog iemand kaizenfoam voor Systainers zoekt, stuur mij een privé berichtje.
Ik heb er nog een stuk of 5 liggen van 45mm :) .
Ideaal om de vorm uit te snijden.
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Sinds deze week de trotse eigenaar van een Festool MFT/3. Werkte altijd met veel plezier (vooral icm verschillende bench dogs en incra aanslag ) met mijn MFT 1080 tafel. Alleen met zijn werkhoogte van 80cm kreeg ik wel snel last van mijn rug en ik had de basic versie van de 1080 zonder accesoires om de lineaal te gebruiken op de tafel. Ik ben gek op de bench dogs, maar de lineaal gebruiken icm rail dogs was soms wel een beetje een gedoe.

Lang verhaal kort, oude tafel en nog wat in onbruik geraakte tools verkocht, in Duitsland de goedkoopste verkoper gezocht, even door de zure appel heen en nu blij als een kind :) Al blijft het wel erg veel geld voor feitelijk 4 aluminium profielen met een stuk MDF met gaten erin...


mft3.jpg

Edit: Zie trouwens net dat de tafel "Made in Czech Republic" is. Was dat altijd al zo? Dacht dat ze daar alleen enkele (ex) Protool machines maakten bij/na overname van Tsjechische fabrikant?
 
Laatst bewerkt:

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Ziet er goed uit! veel plezier er van!
de persoon uit de link van de incra aanslag is ook een liefhebber van mooi speelgoed ;) als ik zie wat er aan de muur hangt en op tafel/ achterste werkbank staat :)
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
heb het hier ook al gedaan met mijn bosch lader uit Engeland ..een stekker vervangen is nog niet de machiene open doen en het garantie label "breken" vind ik ...

alleen moet je uitkijken met machine keuringen voor de arbo als je dat ooit nodig hebt. Dan is een aangezette stekker afkeur.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
idem in België, op her werk alleen gelaste (vaste) stekkers, privé doe je wat je wilt maar je bent niet verzekerd...

come again? Dus als ik een tweedehands elektromotor koop zonder stekker, en ik zet daar een eigen stekker aan, ben ik niet meer verzekerd?
Als de kat het aansluitsnoer van de TV doorbijt (ja ik heb zo'n kat...) en er vervolgens een nieuwe stekker aan zet, zou bij brand de verzekering zich terugtrekken?



On topic: gisteren toegekomen, mijn nieuwe snoeizaag, een Silky Zübat 330-7.5

2016_01_12_21_38_14.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.