Nieuwe tools topic

PBT

Actieve deelnemer
Kan je niet een carport voor je pa maken? Leuk klusje, en veel extra ruimte. ;) Maar ik snap het punt, 3x3 meter is snel een sta-in-de-weg.

Ik had het al eens voorgeslagen. Maar helaas..... En tja.. Die auto binnen, ben er niet blij mee, maar hij wil in de winter geen ramen krabben. Maar al met al mag ik denk ik niet klagen, ik zit er gratis... Een loods huren (hier in de buurt is zo goed als niks te vinden onder de 250-300m2 en daar betaal je rond de 1000 euro per maand voor dan (voor die 300m2)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Mijn carport is slechts aan 2 kanten 'dicht', op 20cm boven en onder na.. En ik hoef ook nooit te krabben in de winter. Toch op zijn minst het proberen waard! :)

Om ook maar iets toe te voegen aan het topic.. Dick Nr. 4, Record 075 en 110, KREG K5, Elektra Beckum HC 260, PK 255, Tendotools TT3000.. Let the fun begin!
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Zo, hoef ik eindelijk niet meer de bandschuurmachine van me pa te lenen.
Alleen die systainer is niet echt lekker. Veel te groot en ik kan hem niet combineren met me andere systainers.
Dus binnekort in het verkoop gedeelte, 1 Systainer Maxi :D

 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ja daar was ik ook net achter.
Maar ik ga een afkortzaagkast/werkbank maken alá Jay Bates, maar dan met lades voor me systainers ipv gewone lades.
Dan heb ik alles liever met dezelfde footprint zodat de lades hetzelfde zijn.
Ik ga ff kijken of ie in een TS55/75 systainer past. Dan haal ik die.
 

laterodectus

Nieuw lid
14 mrt 2014
20
0

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.278
171
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Dat onderstel van de Gamma heb ik al een jaartje in gebruik, de bankschroef die erbij zit heb je echt niks aan, aparte boekensteun maar verder nergens goed voor. maar waar het om gaat is het onderstel zelf, het grote voordeel is dat je de zaag met 2 klemmen erop zet, en er dus ook zo afhaalt, ingebouwde stopcontacten, en er zitten 3 stuenpunten bij 2 voor op de balk zelf en 2 op de verlengstukken, het vergt even wat tijd om die goed op hoogte in te stellen, maar als je dat eenmaal gedaan hebt zeer bruikbaar, vooral die ene voor op de balk zelf mist bij de meeste andere onderstellen.de verlangstukken gaan ongeveer 45 cm naar buiten en omdat het balkje daarbij ook naar beneden af gaat hangen heb ik die blokken daar ook op afgesteld. Zodra ik het onderstel neerzet trek ik ze toch bijna altijd helemaal uit en staan ze nu gelijk al in de juiste stand.
 

steffen

Nieuw lid
5 jul 2013
12
0
Makita RT0700CX3j kanten/bovenfrees gekocht! Nu nieuw te krijgen voor 230,-

IMG_20150629_112310984_HDR.jpg

Ik vindt het een heel handig ding met alle hulpstukken. Met name de setup zoals meest rechts op de foto maakt hem heel stabiel voor randjes e.d. Daarnaast zit er nog een los kopieerwieltje bij zodat je van elke frees en kopieerfrees kan maken. Ook de bodemplaten en handvatten zijn uitwisselbaar, dus je kan er ook een bovenfrees met pistoolgreep van maken.

Het enige nadeel is de spantang voor 8mm freesjes, die moet je echt overdreven strak vast zetten anders verschuift je freesbit. Dus echt met twee steeksleutels (bijgeleverd), met de geïntegreerde stop krijg ik hem niet vast genoeg (een ronde motor helpt daar ook niet bij). 6mm freesjes heb ik niet, maar die heeft het probleem niet zo te zien.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.829
391
38
Enkhuizen
Let er op dat je het freesje niet helemaal in de spantang duwt.
Altijd een klein stukje optillen en dan vastzetten.
Als je hem helemaal onderin vastzet kan hij los schieten omdat je niet geheel aan kunt klemmen.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.278
171
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Volgens mij zitten er wel degelijk 4 groeven in, ik denk dat degene die op die foto staat voor een ander model is, deze kom ik tegen als ik op model zoek en als je heel goed kijkt is er 1 groef die doorloopt tot onderaan, maar de rest net tot onder de kraag.
Ik denk dat als je hem idd wat minder diep zet het al beter gaat en na een poosje gebruiken dat het ook verbeterd,.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.