Nieuwe tools topic

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
299
118
Zuid Holland
Bekijk bijlage 123673

Een vriend van mij gaat voorzichtig beginnen met klussen, doch zit met een héél beperkt budget. Hij krijgt dus mijn B&D machine met accu's en lader mee, en ik heb een vervanger gekocht. Ik was al heel enthousiast over Parkside groen en werk er al jaren met plezier mee, dus toen ik deze voor 6 tientjes zag liggen mét accu was het gauw beslist.
Ik heb echt heel veel respect gehad hoe je mooie dingen met b&d bouwt. Ook op dat andere forum.

Dat moet ik nu bijstellen?! Offtopic: gast-die-met-bend-toch-mooie-dingen-maakt wordt gast-die-met-parkside-toch-mooie-dingen-maakt
 
  • Geweldig
Waarderingen: trigger

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Een vriend van mij gaat voorzichtig beginnen met klussen, doch zit met een héél beperkt budget. Hij krijgt dus mijn B&D machine met accu's en lader mee, en ik heb een vervanger gekocht. Ik was al heel enthousiast over Parkside groen en werk er al jaren met plezier mee, dus toen ik deze voor 6 tientjes zag liggen mét accu was het gauw beslist.
Ik heb hem ook en ben er zeer tevreden over. Een accu gaat erg lang mee.
Ik heb daarnaast ook de slagschroevendraaier uit deze reeks en deze gebruik ik voor het schroeven. Ook dat is een aanrader. Je kan deze heel fijn bedienen en vaak gebruik je het slagmechaniek helemaal niet. Maar hij heeft ook genoeg power om de wielbouten van de auto los te krijgen. En hij is net wat kleiner.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.607
Welk probleem heb je met je clarkson houders? De volgorde van monteren doe je goed om? Frees in de spantang, dan in de houder. De ring in de houder draai je met de hand tegen de houder, daarna draai je de frees met de hand tegen het binnen center. Als je nu gaat frezen, zet de frees zich automatisch vast, vandaar autolock. Je gebruikt de sleutel met de twee afgeplatte kanten alleen voor het los nemen van de frees.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.577
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
@boudewijn_de_bouwer Lief compliment, dankjewel! Je mag me noemen hoe je wilt :p.


@Musicus Ik heb nu 2 schroeftollen, 1 klopboor, 1 kruimelzuiger en 1 recipro van ze. Ik overweeg zelfs om mijn retedure Hikoki machine met 5ah accu weg te doen omdat wat die opbrengt gewoon een equivalente Parkside koopt + nog wat ander gereedschap. En de Hikoki is goed, maar niks speciaals, bovendien moet ik er een apart lader en accu voor gebruiken en als die ooit slecht word.... nee dan heb ik liever alles op 1 systeem.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Ik heb sinds gisteren deze twee:

125E1D38-DEE2-4F47-A73D-973B3657E538.jpeg

Ik kende ze nog niet, maar ze lijken erg handig als alternatief voor marktkraam klemmen. Die hebben minder bereik en grote vragen veel kracht. Zijn er mensen met ervaring met deze klemmen?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Vanmiddag kwam, niet onverwacht:), een cadeau van mijn vrouw: een Metabo TS254 tafelcirkelzaag. In ruil daarvoor maak ik de trap dicht voor komende winter. En voor de verandering gewoon geleverd uit voorraad vanuit Nederland.
Hoewel ik ook veel heb gedaan met mijn invalzaag, stond een tafelcirkelzaag al een paar jaar hoog op mijn wensenlijst.
Vorig jaar met een GTS10XC gewerkt, fantastisch ding maar wat een stof. Het zit nog steeds op de vreemdste plekken.

Mijn criteria waren
- kleine footprint, vooral bij het opruimen
- makkelijk te verplaatsen,
- goede stofafzuiging, liefst ook op de beschermkap
- zaagbreedte minimaal 630mm
- 254mm zaagblad
- goede geleider

Eerste indruk:
Ik heb hem vanavond even uitgeprobeerd en ben heel blij met het cadeau, alleen de geleider ben ik nog niet helemaal gerust op dat die net zo makkelijk en snel evenwijdig aan het blad te krijgen is als de GTS10XC.
De afzuiging was in combinatie met de kleine accu stofzuiger best goed te nomen toen ik een paar proefstukken zaagde. Morgen de grote stofzuiger aansluiten

Het onderstel werkt goed, is niet te laag en je hebt de boel zo ingeklapt of uitgeklapt.

Het is wel het nieuwe model, dus zonder de afzuiging op de beschermkap, maar de tafel heeft nog wel de haak om de slang aan vast te maken. Ik heb al even bij Kruis gekeken en daar kunnen ze de oude kap leveren voor iets van €15, moet alleen nog de slang met Ystuk vinden.

Verder lijkt hij af fabriek goed afgesteld, met de bevelbox was het blad op 0.1graad van haaks en met de waterpas als referentie leek de geleider met wat zorg ook mooi parallel te lopen met het blad. Ik heb wel een afwijking van 0,20mm over 30cm gemeten, maar dat was met een plaatje uit de afvalbak. Morgen nog een keer proberen nadat ik de boel nagelopen ben.

Met de bijna 90mm zaaghoogte heb ik ook genoeg ruimtye om zelf een "cross cut sled" te maken wanneer ik niet met afkortzaag wil of kan werken.
 

Bijlagen

  • 20221004_183159544_iOS_kl.jpg
    20221004_183159544_iOS_kl.jpg
    112,5 KB · Weergaven: 44
  • TS254_kl.jpg
    TS254_kl.jpg
    41 KB · Weergaven: 40
  • 20221004_182657757_iOS_kl.jpg
    20221004_182657757_iOS_kl.jpg
    127,3 KB · Weergaven: 39
  • 20221004_153115634_iOS_kl.jpg
    20221004_153115634_iOS_kl.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Ik weet niet of dit hier hoort maar het is wel een hulpstukje voor elektrisch gereedschap.

Laatst via marktplaats dit afdekplaatje (Dust cover) voor mijn Festool TS55 REBQ gekocht € 5,-- excl. verzendkosten.

Dust cover TS55-01.jpg
(afbeeldingen van de verkoper)

Ik had al eens een magneetstrip gekocht maar dat bleef niet zitten op het materiaal van de invalzaag.
Over dit afdekplaatje ben ik zeer tevreden en met de stofzuiger en het doorzichtige klepje naar beneden nagenoeg geen zaagstof meer.
Met het schuifje is het afdekplaatje makkelijk te verwijderen als het zaagblad eraf moet.

Mvg, :).
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ik weet niet of dit hier hoort maar het is wel een hulpstukje voor elektrisch gereedschap.

Laatst via marktplaats dit afdekplaatje (Dust cover) voor mijn Festool TS55 REBQ gekocht € 5,-- excl. verzendkosten.

Bekijk bijlage 124232
(afbeeldingen van de verkoper)

Ik had al eens een magneetstrip gekocht maar dat bleef niet zitten op het materiaal van de invalzaag.
Over dit afdekplaatje ben ik zeer tevreden en met de stofzuiger en het doorzichtige klepje naar beneden nagenoeg geen zaagstof meer.
Met het schuifje is het afdekplaatje makkelijk te verwijderen als het zaagblad eraf moet.

Mvg, :).
Een dergelijke afdekkap heb ik op mijn GKT55 zitten, het maakt echt verschil ook al heb je de stofzuiger aangesloten.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Ik weet niet of dit hier hoort maar het is wel een hulpstukje voor elektrisch gereedschap.

Laatst via marktplaats dit afdekplaatje (Dust cover) voor mijn Festool TS55 REBQ gekocht € 5,-- excl. verzendkosten.

Bekijk bijlage 124232
(afbeeldingen van de verkoper)

Ik had al eens een magneetstrip gekocht maar dat bleef niet zitten op het materiaal van de invalzaag.
Over dit afdekplaatje ben ik zeer tevreden en met de stofzuiger en het doorzichtige klepje naar beneden nagenoeg geen zaagstof meer.
Met het schuifje is het afdekplaatje makkelijk te verwijderen als het zaagblad eraf moet.

Mvg, :).
Ik ben dan dus een echte ‘cheapskate’ -- ik heb er een stukje verpakkingstape voor gebruikt. : )
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Vanmiddag opgehaald bij PostNL": \\IMG_1922.jpg

De oude Bosch GOP is eruit en deze komt daarvoor terug. Heel goede eerste indruk. Veel minder lawaai dan de GOP en vrijwel geen trillingen. Ga er veel plezier van hebben.
De adapter voor de stofafzuiging doneer ik aan de FMM, want deze kun je met schroeven vastzetten en dat is in combinatie met de stofzuiger een betere oplossing dan de adapter bij de FMM.
Vind de inlay van de Lboxx wel een stuk minder dan de mooie inlay van mijn FMM in die grote FEIN koffer.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3dmazter

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
Opname blijkt Clarkson Autolock te zijn, nooit van gehoord...
Kun je gebruiken voor Clarkson frezen. Hier zit schroefdraad achterop en een centergat achterin. Werkt in principe goed, maar wordt niet zo veel meer gebruikt. Als je een frees nodig hebt om wat mee te testen heb ik misschien wel wat voor je liggen.

Vindt zelf Weldon houders wel fijn.
En hardmetaal frezen zijn ook fijn. Die kun je er meestal zonder koeling doorheen jagen. (Moet je alleen beter niet nieuw kopen want wel prijzig)
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De Sint was weer vroeg dit jaar.

Nieuwe afbreekmessen 9 en 25mm.
20221118_105810.jpg


Nieuwe accu combihamer.
20221118_110001.jpg

En bijbehorende afzuiger
20221118_110042.jpg

Werklamp op Makita accu.
20221118_110322.jpg

Met USB lader.
20221118_110334.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mk23 en rmenkveld

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Welk type werklamp is dat? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Dit is de lamp.
Heerlijk fel en in 3 standen 25% 50% 100%
en mooi wit licht dus goed voor verfwerk.
Accu gaat lang mee. 1Ah per uur.
Accu houder ook verkrijgbaar voor Milwaukee, DeWalt, Bosch, Black en Decker.
Glazen lens dus krast niet snel en kan makkelijk schoongemaakt worden.
Er zitten 4 achtelijk sterke potmageten onder als voetjes maar die heb ik vervangen voor 1cm hoge 3d geprinte pootjes.
Zeer tevreden mee.
Geen kabels die in de weg liggen.
16687698000082182255509794770376.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CSK

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
609
57
Provincie Zeeland

Dit is de lamp.
Heerlijk fel en in 3 standen 25% 50% 100%
en mooi wit licht dus goed voor verfwerk.
Accu gaat lang mee. 1Ah per uur.
Accu houder ook verkrijgbaar voor Milwaukee, DeWalt, Bosch, Black en Decker.
Glazen lens dus krast niet snel en kan makkelijk schoongemaakt worden.
Er zitten 4 achtelijk sterke potmageten onder als voetjes maar die heb ik vervangen voor 1cm hoge 3d geprinte pootjes.
Zeer tevreden mee.
Geen kabels die in de weg liggen.
Bekijk bijlage 126042
Dat klinkt goed. Zat naar Makita lampen te kijken, maar die zijn best prijzig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.