Nieuwe tools topic

mveldth

Nieuw lid
14 feb 2019
7
0
Wat ik ook leuk vind aan Nerf's setje WERA schroevendraaiers is dat op de bovenkant van het handvat met kleur en cijfer de maat en soort drive is aangegeven. Ik heb PB en blijf bij PB; klassieke uitstraling, deugdelijkheid, top van de top, etc., ect.. : -), maar mis dit ).
Bij mijn Weras waren die cijfers aan de bovenkant er binnen een jaar al afgesleten. Daar hoef je dus niet te triest over te zijn dat je PBs dat niet hebben :)
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Bij mijn Weras waren die cijfers aan de bovenkant er binnen een jaar al afgesleten. Daar hoef je dus niet te triest over te zijn dat je PBs dat niet hebben :)
Onee! Dat was nou juist een van de grote voordelen van deze set, voor mij. Ik hoop dat ze bij mij beter zichtbaar blijven....
 

mveldth

Nieuw lid
14 feb 2019
7
0
Onee! Dat was nou juist een van de grote voordelen van deze set, voor mij. Ik hoop dat ze bij mij beter zichtbaar blijven....
Ik heb nog wel eens de neiging met de handpalm hard op het uiteinde te drukken en dan met de andere hand te draaien, dat heeft vast niet geholpen.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
70
Veldhoven
Ik zweer bij PB. Ervaring als scheepswerktuigkundige op de grote vaart. Zeker op Japanse schepen waar alles kruiskop was. Als men op de Nedlloydvloot vroeg, of ze derde WTK Jan van den Broek kenden, wist niemand dat. Maar als men zei: Ken je die gek met al dat dure gereedschap op zak? dan riep iedereen: aaaahhhh Jan van den Broek. Het was zo erg op een keer, dat ik ergens de wal op was en dat ik aan boord terug kwam en een paar man voor de deur van mijn hut stond om zich te verontschuldigen dat ze iets elektrisch niet los konden krijgen en dat ze met een loper mijn hut waren in gegaan om die PB schroevendraaiers te halen waarmee ze de klus dus WEL konden klaren. Hahahaha
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.773
741
Enschede, Twente
Ik zweer bij PB. Ervaring als scheepswerktuigkundige op de grote vaart. Zeker op Japanse schepen waar alles kruiskop was. Als men op de Nedlloydvloot vroeg, of ze derde WTK Jan van den Broek kenden, wist niemand dat. Maar als men zei: Ken je die gek met al dat dure gereedschap op zak? dan riep iedereen: aaaahhhh Jan van den Broek. Het was zo erg op een keer, dat ik ergens de wal op was en dat ik aan boord terug kwam en een paar man voor de deur van mijn hut stond om zich te verontschuldigen dat ze iets elektrisch niet los konden krijgen en dat ze met een loper mijn hut waren in gegaan om die PB schroevendraaiers te halen waarmee ze de klus dus WEL konden klaren. Hahahaha
Ja, Zwitsers zijn niet de leukste mensen om mee om te gaan, maar ze maken wel het allerbeste als het om gereedschap, meetinstrumenten en horloges gaat.
Recapitulerend: precisie-instrumenten. Dat bedoel ik. Horen schroevendraaiers ook bij,
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb veel met Zwitserse fijnmechanische industrie samengewerkt. Zeer gedreven mensen als het om leveren van kwaliteit ging. Maar je kunt dat niet generaliseren; .... er zijn vast voorbeelden met heel andere ervaringen.

Klaas
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Het zelfde als in Nederland , ben je toerist breng je geld mee dan ben je goed,
Zo dra je aan klopt om werk dan ben je maar een vieze buitenlander dit heb ik zelf mee gemaakt daar,
En dan niet op een werkplek ,
Maar ik weet hoe het voelt om als vieze Nederlander behandeld te worden, denkend wij Nederlanders zijn toch
Niet zo verkeerd?
Mooi land daar maar Zwitserland/ Oostenrijk, heb ik wat dat betreft slechte ervaring,
Zullen ook wel goede mensen wonnen, net zo als in elk land ,
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
638
303
Het Groene Hart
Ik zal wel een duit in het zakje doen dan:

Ik heb laatst (een beetje in een opwelling) een Neje Master 2S Plus lasersnijder gekocht.
Leuk speelgoed, zou tot 8mm multiplex (populier) moeten kunnen snijden, maar dan heb je wel airassist nodig is me al duidelijk geworden.

Ze verkopen ook een sterkere laser waarmee je door 20mm multiplex zou moeten kunnen snijden, maar daar werd het apparaat gelijk 2x zo duur van en dat vond ik het voor het experiment niet waard. Misschien ooit een keer upgraden.

Voor nu wil ik het gebruiken om wat te experimenteren met graveren en misschien wat kleine onderdeeltjes te snijden, maar ik wacht nog op het pompje om m'n airassist te maken.

Leuk speelgoed wel, binnen een kwartier na het openmaken van het pakketje had ik de giraffe in een stukje hout gebrand.

2022-01-16 14.14.21.jpg2022-01-16 15.13.40.jpg
1643393498252.png

 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.992
820
Omgeving Leiden
Omdat ik niet meer zomaar in de muren van ons huis durf te boren, sinds ik heb gezien dat de vorige eigenaar leidingen aan de buitenkant van een muur heeft laten wegwerken om het tegelwerk te sparen:), heb ik toch maar een leiding zoeker gekocht. Een BOSCH GMS120
Hoi @mk23 ,
Ben benieuwd hoe die bevalt. Ik had een tijdje ook een leidingzoeker van Bosch ( niet de GMS120) en die 'zag overal en nergens elektrische leidingen.
Ja, er wordt wat afgeknutseld in huizen hè? Hoe ben je achter deze, zeg maar aparte, manier van leidingen aanleggen gekomen?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Hoi @mk23 ,
Ben benieuwd hoe die bevalt. Ik had een tijdje ook een leidingzoeker van Bosch ( niet de GMS120) en die 'zag overal en nergens elektrische leidingen.
Ja, er wordt wat afgeknutseld in huizen hè? Hoe ben je achter deze, zeg maar aparte, manier van leidingen aanleggen gekomen?
In onze WC "even" een wc meubel vervangen op verzoek van mijn partner. Bij het demonteren vond ik de gaten in de tegels al zo lomp.
Bij het aandraaien van de nieuwe knelkoppelingen begon het vervolgens een beetje te lekken.....

Op vrijdagmiddag half vier toen nog een loodgieter moeten vinden om de boel af te doppen.
En toen hij begon te hakken eindigde hij in onze keuken / eetkamer. De leidingen waren aan de keuken zijde ingefreesd en vervolgens door de tegels heen geboord.
Deze professionele oplossing was afgerond met gesoldeerde verbindingen omdat één leiding te kort was en verlengd moesten worden.
Ik heb de vorige eigenaar vervloekt en mijn vrouw nog een keer proberen uit te leggen dat je geen "even" klussen hebt. Maar goed, het was toch mijn fout, ik had het anders moeten oplossen:)
Ze snapt nu gelukkig wel waarom ik de WC-pot en bidet pas aanpak als we de hele WC gaan renoveren over 25 jaar.......
Ik zoek nog de fotos op die ik toen heb gemaakt en plaats ze in een apart topic.
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: kettingspanner

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Ik zal wel een duit in het zakje doen dan:

Ik heb laatst (een beetje in een opwelling) een Neje Master 2S Plus lasersnijder gekocht.
Leuk speelgoed, zou tot 8mm multiplex (populier) moeten kunnen snijden, maar dan heb je wel airassist nodig is me al duidelijk geworden.

Ze verkopen ook een sterkere laser waarmee je door 20mm multiplex zou moeten kunnen snijden, maar daar werd het apparaat gelijk 2x zo duur van en dat vond ik het voor het experiment niet waard. Misschien ooit een keer upgraden.

Voor nu wil ik het gebruiken om wat te experimenteren met graveren en misschien wat kleine onderdeeltjes te snijden, maar ik wacht nog op het pompje om m'n airassist te maken.

Leuk speelgoed wel, binnen een kwartier na het openmaken van het pakketje had ik de giraffe in een stukje hout gebrand.

Bekijk bijlage 114233Bekijk bijlage 114234

Bekijk bijlage 114236

Dat Hello World erbij is natuurlijk extra mooi :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Klusrob
Mooie machiene ben benieuwd hoe hij bevalt
Heb er zelf een gebouwd in het klein voor modelbouw maar die wordt af en toe te zwaar belast,
Goed dat je de grotere hebt gekozen loop je minder snel tegen de grenzen aan van wat mogelijk is
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.