Nieuwe tools topic

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen

GSR 12V-15 FC Professional​

om in kleine ruimtes (kasten, schuiven, . . . ) te kunnen werken heb ik sinds een paar maanden deze kleine accuschroever
ik had reeds een festool, die het na meer dan 10 jaar nog altijd prachtig doet, maar die is voor werk binnenin regelmatig te groot of te zwaar
het flexiclick-systeem is heel handig
schroeven en boren (met 6-kant-einde) kan zonder de kop te wisselen
bosch heeft ook lampen op de 12V-batterij
dit bosch'ke gebruik ik nu het meest
de festool haal ik nog enkel voor het zware werk uit de bak
ik was reeds een tijd zinnens om mijn tevredenheid te delen
deze bosch staat nu in de aanbieding, wat de reden was om het nu toch maar eens te doen

1609144891894.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb er ook naar lopen kijken. Maar ik heb een hekel aan Bosch. Voor de duidelijkheid dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de machines. Ik weet niet of ik me er overheen kan zetten. Mijn 18v Milwaukee machines zijn in de kleine ruimtes te groot. De keuze is nu Bosch milwaukee festool. De eerste is prijstechnisch de gunstigste maar van milwaukee heb ik nog 12v accu's en van festool een heel ongebruikt centrotec assortiment. Lastig he die luxe van keuzes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric55

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397

GSR 12V-15 FC Professional​

om in kleine ruimtes (kasten, schuiven, . . . ) te kunnen werken heb ik sinds een paar maanden deze kleine accuschroever
ik had reeds een festool, die het na meer dan 10 jaar nog altijd prachtig doet, maar die is voor werk binnenin regelmatig te groot of te zwaar
het flexiclick-systeem is heel handig
schroeven en boren (met 6-kant-einde) kan zonder de kop te wisselen
bosch heeft ook lampen op de 12V-batterij
dit bosch'ke gebruik ik nu het meest
de festool haal ik nog enkel voor het zware werk uit de bak
ik was reeds een tijd zinnens om mijn tevredenheid te delen
deze bosch staat nu in de aanbieding, wat de reden was om het nu toch maar eens te doen

Bekijk bijlage 95370
Ik gebruik zelf ook vrijwel dagelijks een aantal van dergelijke 10 & 12v machines. Een mix van Bosch en Würth, de batterijen zijn identiek. In 95% van de gevallen voldoen ze, werkt zóveel leuker door het lage gewicht. De slagschroevendraaiers zijn krachtig genoeg voor zelfs vrij grote schroeven zonder te verpinken ergens in te draaien. Als er eentje zou sneuvelen haal ik zonder twijfel dezelfde opnieuw (y)
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Hoe bevallen de verschillende koppen? Kan het tegen een stootje? En waar is die aanbieding?
koppen
die met de middenas gebruik ik het meest
de haakse & zij-as sporadisch, maar onmisbaar om op minder toegankelijke plaatsen te schroeven
lukt het dan nog niet, dan gebruik ik een verlenging van wolfcraft met magnetische kop
deze koppen had ik reeds bij mijn festool, dus de hoofdreden om deze te kopen was de kleinte + het lichtgewicht
je draait de koppen er zo met een kwartslag op & af

stootje
rondom zit heel wat rubber om schokken te dempen
heb nog niets gebroken, maar heb mij die nog niet vanop 250 cm hoog laten ontglippen

aanbieding
ik vond het niet netjes om openlijk reclame te maken, maar vermits jij er naar vraagt . . .
opgelet ! een aanbieding is niet per definitie de beste koop !
ik heb dit berichtje geplaatst omdat ik na vele maanden gebruik nog helemaal zot ben van dit machientje, ik er nog niet toe gekomen was om dit met de anderen te delen & deze aanbieding voor mij het laatste duwtje was om dan toch maar dit bericht te plaatsen
hierbij . . . en vergelijken !
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus en Joost Kok

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Maar ik heb een hekel aan Bosch.
ook ik
20 jaar lang had ik een groene reciprozaag die uiteindelijk gesneuveld is
dus ik was over groene bosch wel tevreden
had er trouwens ook een klopboormachine op 240V van
een paar jaar geleden kocht ik een groene decoupeerzaag voor 160 euro incl
in de handleiding stond dat je de machine niet meer mocht gebruiken wanneer 'de batterij op haar einde was' :ROFLMAO:
ik hoef niet te schrijven dat de 1ste batterij na 3 weken 'overwerkt' aan de kant lag, en ik de machine daarna niet meer aangeroerd heb 👍
dus nooit meer bosch (n)
althans toch geen groene
heb me dan toch aan een blauwe gewaagd, omwille van de verwachte mogelijkheden
wel niet voor het zware werk, maar met dat schroevertje kan ik het meeste en moeilijkst bereikbare werk de baas (die festool was voor binnenwerk echt niet meer te doen)
de batterijen doen het nog altijd
hout vasthouden !
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Waarom dan, slechte ervaring met de service?
Ik heb een aantal bosch pro gereedschappen en ben daar zeer tevreden mee. Service gelukkig nooit hoeven aanspreken, maar wel gelezen dat die inderdaad nogal kan tegenvallen.
500 machines besteld en een mailing van 6000 stuks verstuurt en toen leverde bosch niet. (niet is niet geheel waar maar een stuk of 25)
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
497
118
Omg. Eindhoven
Vandaag was het zover...
Voor mij nu al de mooiste bestelling binnen van het jaar.

Een Midi 2 met verlenging;
IMG_20210111_204013.jpg

En nu het bestaande onderstel zsm aanpassen..
 
  • Leuk
Waarderingen: GertvdS

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Heeft niets met hout te maken, maar vandaag een GBH 18V Li binnen gekregen En tot mijn verbazing Made in Germany!
Ik moet een flink aantal gaten in wanden, plafonds en in de kruipruimte gaan boren waarvoor 6/8mm meer dan voldoende zal zijn.
Mijn kleine GSB 12V accu of grote GBH 230V zijn dan niet de beste keus. De GSB maakt de gaten standaard twee keer zo groot in de zachte stuc en zachte beton en de GBH is te lomp.

Daarom in plaats van groter maar eens wat kleiner gegaan. 1J slagenergie vergeleken met de 2,7J van mijn grote GBH:) en paar nieuwe HILTI boortjes.
 

Bijlagen

  • 71+D8ZDAYVL._AC_SL1500_.jpg
    71+D8ZDAYVL._AC_SL1500_.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JuulvH

BergenB

Actieve deelnemer
14 apr 2020
26
8
Net een Makita SP6000J1X opgehaald bij de Hornbach, €319 met 1500mm geleiderail en bijbehorende hoes vond ik geen verkeerde deal. En wat een lekker zaag is dat zeg, echt blij mee en weet zeker dat ik daar veel plezier van ga hebben.
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Ik ben lang op zoek geweest achter een tweedehands Jet cilinderschuurmachine maar ze worden weinig tweedehands aangeboden en zijn meestal snel weg.
Bij het lezen over de Jet kwam ik erachter dat de Jet cilinderschuurmachines eigenlijk Performax toestellen waren (op de oudere zie je dat ook nog staan) en dat Jet Performax gekocht had. In een filmpje leerde ik dan weer dat enkele voormalige werknemers van Performax een nieuwe, verbeterde machine ontwikkeld hadden onder het merk Supermax (dat ondertussen gekocht is door Laguna ;-). Stefaan Maene is de invoerder van Supermax in België. (Baptist is dat voor Nederland). Na wat wachten mocht ik vorig weekend de machine afhalen :) (een Supermax 16-32).
Eerste indruk is héél goed: machine was correct afgesteld vanuit de fabriek en schuurt fijn! De digitale schuurdikteweergave, inklapbare tafels, bypass voor snelle hoogteverstelling en hendeltje om tafel licht te kantelen (zodat je geen randje hebt als je de dubbele breedte wilt schuren) zijn mooie verbeteringen tov de Performax/Jet.
Enige nadeel is om de machine zelf af te halen, dan beland je opeens in de "snoepwinkel" van Stefaan ;-).

20210214_210054_1200x800.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Vandaag van AliExpress een T-style liniaal (a la Woodpeckers) binnen. Maar dat ding is niet haaks. Op 30 cm zit deze ruim 1 mm uit het lood. Je moet deze liniaal zelf in elkaar zetten met 4 boutjes, maar het het probleem blijft als je deze opnieuw in elkaar zet. Goedkoop is duurkoop in dit geval.

B52E3789-0A72-434E-860D-7B45E8433038.jpeg

B1BEF4B6-F197-41AE-8C26-4D1C61CF42E4.jpeg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.