Om mijn schaven wat sneller af te kunnen stellen zocht ik een messing hamer. Die zijn natuurlijk prima te vinden. Deze vond ik best wel mooi. 113 euro voor een hamer nou dat dacht ik niet. Zijn ook nog wel goedkopere maar toch nog steeds een flinke prijs. Bijna een maand geleden heb ik via het marktplein hier op het forum een link naar een aanbieder van messing zeskant profiel gevonden, Beetje vijlen schuren en poetsen. Stukje hout, ik dacht essen, en een halve dag later een hamer die bijna klaar is.

De kop zit nog niet vast en toen ik de steel in vorm bracht wist ik dit is geen essen. Ik heb de kop wel gepolijst maar vrij grof. Ga er toch mee slaan/tikken. De steel wilde ik donkerder maken met rustin kleur beits ebben. Nou daar zie ik nagenoeg niets meer van op de steel.

De kop zit nog niet vast en toen ik de steel in vorm bracht wist ik dit is geen essen. Ik heb de kop wel gepolijst maar vrij grof. Ga er toch mee slaan/tikken. De steel wilde ik donkerder maken met rustin kleur beits ebben. Nou daar zie ik nagenoeg niets meer van op de steel.