Nieuwe Houtdraaibank, maar welke

TobiasS

Nieuw lid
3 apr 2018
3
0
Door omstandigheden moet ik op zoek naar een nieuwe draaibank, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik maak tot op heden voornamelijk kleinere werkstukken, kleinere bakjes etc. en op zich ook wat ik leuk vindt.

Hiervoor had ik een oude record power, en heb veel onderdelen die op de Record Power SC4 chuck passen, dus dit moet ook op de nieuwe draaibank passen.

Ik heb ook veel verschillende "opzetstukken" voor de meenemer, maar ik weet niet precies hoe ik achter die maat kom, misschien iemand een tip.

Mijn budget loopt tot ongeveer 1000. Ik zou het liefst iets met variabele toerental willen hebben.
Zelf zat ik te denken aan:
  • Record Power DML320
  • Record Power Coronet Herald (draaibare kop, meer potentie voor grotere werkstukken "later"?)
  • Een houtdraaibank van JET, veel goeds over gehoord
  • of de MIDI 2, iets over budget, en is het de prijs waard.
Of is er iets waar ik nog helemaal niet aan gedacht hebt wat ook goed zou zijn.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.377
880
‘s-Hertogenbosch
Ik ben begonnen met de dml320, een topbank onder de kleintjes. Waarom ik nu de herald heb is dat hier de kop van kan draaien, wat in mijn beperkte ruimte best praktisch is. Een ander voordeel is dat je buiten het bed 53 cm ( ahum 60🫣) kunt draaien. En dat bij uithollen zoals ik het ervaar, je de kop kunt draaien zodat je er beter voorstaat.
Alles M33 en MK2 wat eigenlijk wel de standaard is in Europa.
Het enige nadeel van de herald vind ik dat de pinole maar 5 cm uit gedraaid kan worden, maar verder mee te leven
Een ander alternatief met dezelfde specs is de midi pro welke nog extra’s heeft en een losse kop die tot 10 cm uitgedraaid kan worden maar die ligt in een andere prijsklasse… rondgoogle-en en de aanbiedingen in de gaten houden kan interessant zijn…. Kijk eens bij @dehoutdraaierij bijvoorbeeld

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar loop niet alleen bij een winkel binnen.
Succes met je missie, John

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.959
1.290
Emst
Kijk ook eens naar de Carp van De houtdraaierij.
Ik heb deze machine en hij bevalt goed.
Vanwege de zware motor en de verdere zware bouw ook geschikt voor het wat zwaardere werk
Je kan hem ook als kopdraaibank gebruiken.
Ik weet niet waar je woon, maar je mag hem hier wel proberen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.