Nieuwe forumsoftware actief

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Is de reclame noodzakelijk voor het in de lucht houden van dit prachtige forum? Of kunnen we dit met een geringe bijdrage afkopen? Zou ik er wel voor over hebben iig. Oude forum stond er alleen bovenaan een bescheiden reclame, maar nu heb ik geregeld een half scherm vol.
 

Bean

Actieve deelnemer
16 okt 2012
82
8
Gelderland
Gefeliciteerd met de nieuwe forumsoftware. Ziet ernaar uit dat er veel werk in is gaan zitten om e.e.a. draaiend te krijgen.

Hopelijk wordt er ook een instelling gevonden die ervoor zorgt dat de reclames wat minder hinderlijk (lees: beeldvullend op Android telefoon) in beeld komen.
Dat er wat reclame wordt getoond is natuurlijk logisch en betaalt hopelijk een beetje voor het forum, maar de oude forumlayout was in dit opzicht een stuk vriendelijker :)

Succes met de finetuning!

Edit: wat medeforummer hierboven ook zegt dus
 
  • Leuk
Waarderingen: thewieger

Mbeldman

Actieve deelnemer
10 jan 2018
101
55
Zwolle
Ben ik de enige met de wereld aan reclame er tussendoor? Lees het forum vanaf m'n telefoon, maar zal toch vast niet de enige zijn die dat doet. Of is dit met een instelling te verbergen? Oude forum las een stuk rustiger dan dit. Verder alleen maar verbeteringen zo te zien 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: thewieger

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
Misschien ben je de enige zonder adblocker? Ik zie geen reclame :giggle:

Maar een mogelijkheid tot doneren zou wel een goed idee zijn.

Op mijn iPhone was het gisteren een zee aan reclame, echt niet leuk meer. Op de laptop (nu) heb ik nergens last van, waarschijnlijk dankzij mijn adblockers. Die laatsten maken het voor @baas wel weer lastig om uit de kosten te komen. Ik post weinig maar lees en leer veel, vindt dit een geweldige plek, dus als ik met een jaarlijkse donatie kan meehelpen om de reclames voor iedereen minder te maken, dan heb ik dat er wel voor over!
 
  • Leuk
Waarderingen: karangetang

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Logisch dat de mensen met een adblocker geen reclame krijgen.
Ik zich vind ik reclame ook niet erg, heb mijn adblocker op de desktop gewoon uit staan voor deze site, maar op de telefoon zijn de full page ads gewoon echt te veel...

Als dat wat subtieler kan, dan graag, anders denk ik er toch aan om deze site ook in mijn pihole te zetten, zodat mijn telefoon geen reclame krijgt.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Op de pc of laptop is er nu nauwelijks reclame te zien. op de hoofdpagina in de zijkolom en in de berichten pagina zou er onderaan wat moeten staan. Keek vanochtend ook op mijn mobiele telefoon en dat is inderdaad niet te doen. Daar ga ik wel wat aan doen.

ik heb wel weer serieus geld uitgegeven aan nieuwe software, een nieuwe server, maandelijks datacenter kosten, dus toch wel het verzoek af en toe een reclame aan te klikken.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet en thewieger

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Op de pc of laptop is er nu nauwelijks reclame te zien. op de hoofdpagina in de zijkolom en in de berichten pagina zou er onderaan wat moeten staan. Keek vanochtend ook op mijn mobiele telefoon en dat is inderdaad niet te doen. Daar ga ik wel wat aan doen.

ik heb wel weer serieus geld uitgegeven aan nieuwe software, een nieuwe server, maandelijks datacenter kosten, dus toch wel het verzoek af en toe een reclame aan te klikken.

jaap

Wanneer je ons wat inzichten geeft in de globale kosten
dan kunnen wij inschatten hoeveel we zouden moeten doneren
dat doe ik liever dan reclames aanklikken
Is er egens een banknr waar dat dan heen kan?
Mocht er teveel binnen komen kan dat toch besteed worden aan de organisatie
van de landelijke activieiten
 
  • Leuk
Waarderingen: arjaano

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
ik heb wel weer serieus geld uitgegeven aan nieuwe software, een nieuwe server, maandelijks datacenter kosten, dus toch wel het verzoek af en toe een reclame aan te klikken.

Met Adblocker op laptop goed te doen. Op mijn telefoon met DuckDuckGo als browser ook geen advertenties. Met advertenties is mobiel min of meer onwerkbaar. Maar goed, ik begrijp Jaap ook wel, het geld moet ergens vandaan komen.
In het verleden is ook wel eens discussie geweest over een doneerknop. Mij staat bij dat Jaap daar niets van wil weten. Wellicht uit angst dat we dan ook "eisen" gaan stellen (want immers voor betaald)? Ik doneer met liefde zonder verder te zeuren, het forum levert me immers elke week wel wat op.
Ik heb geen idee van de initiële en operationele kosten (nog los van de tijd die Jaap er in stopt), en ik voel me wel wat bezwaard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tieske en vandikte

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Is het trouwens noodzakelijk om onder 'What's New' exact te zien wie welke post een duimpje gaf? Ik wil graag een lijst met nieuwe bijdragen, maar wie welke post een duimpje gaf vind ik eigenlijk minder interessant. Kan dat er tussenuit?
 
Laatst bewerkt:

Tieske

Actieve deelnemer
11 jan 2018
63
8
omgeving Arnhem
Complimenten inderdaad voor de nieuwe site. En ik sluit mij aan bij de opmerking dat m.n. de advertenties op de telefoon wel erg vervelend zijn (m.n. diegene die "over" het scherm komen). Op de pc heb ik eigenlijk altijd ad-blocker aanstaan behalve voor de sites die ik wil steunen (zoals deze) dus hier zie ik ze ook maar is het m.i. nog te doen. Een bijdrage om "advertentievrij" te kunnen werken op de site zou ik een goed idee vinden en ook direct doen! Zijn ook wel sites volgens mij waar dat principe ook goed werkt (tweakers.net is daar volgens mij een goed voorbeeld van!).
 

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
105
2
Ziet er heel erg mooi uit! Meer 2020

maar is er ook meer reclame?! Allerhande reclames vliegen bij mij om de oren

edit: ik had enkel de eerste pagina’s met reacties gelezen, omdat ik niet had gezien dat ik verder kon. (Pagina 1- ....) de kleuren van de previous en red buttons valt wel redelijk weg tegen de achtergrond. Verder: nogmaals chapeau!!
 
Laatst bewerkt:

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Heb wat in de advertentie settings gewijzigd. Is het zo wat verdraagzamer? Ik vond zelf die over het scherm mee schuivende reclames op mijn telefoon erg onhandig... Gebruik zelf eigenlijk alleen laptop.

jaap
 

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
Heb wat in de advertentie settings gewijzigd. Is het zo wat verdraagzamer? Ik vond zelf die over het scherm mee schuivende reclames op mijn telefoon erg onhandig... Gebruik zelf eigenlijk alleen laptop.

jaap

Dit is hoe het er op dit moment voor mij uitziet op de iPhone.

Edit: dubbele quote verwijderd. En nogmaals: ik ben erg blij met het nieuwe forum en doe graag een regelmatige donatie. In de tussentijd zal ik de site whitelisten op de laptop en af en toe op een advertentie klikken.

92C9B007-4773-4725-94D3-BFE50D9754D8.png
 
Laatst bewerkt:

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Heb wat in de advertentie settings gewijzigd. Is het zo wat verdraagzamer? Ik vond zelf die over het scherm mee schuivende reclames op mijn telefoon erg onhandig... Gebruik zelf eigenlijk alleen laptop.

jaap

Helaas Jaap, bij mij is het nu nog een tandje erger. Ik gebruik het forum vooral op mijn telefoon (iphone), maar dat is nu echt niet te doen. Ik waardeer al je effort om naar moderne forumsoftware over te stappen. Helaas kon je niet voorzien wat de impact van de advertenties zouden zijn.

ik hoop dat je het weten te fixen. Tot nader orde ga ik mijzelf aanwennen om het foeum wat vaker op de computer te openen.

Groet,
Arjaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.