Nieuwe beitels gekocht van Narex.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik heb er een heleboel dubbel. Ik raak nog wel eens wat verdwaald ijzer, dan is het handig als je gewoon een andere kan pakken.
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Ik was daar idd ook bang voor, zowel mezelf snijden / beschadigen van de beitels (ze hangen aan een muur vlak naast de deur), als voor het kwijtraken van de beschermdopjes. Ook ik ken mezelf daarin...
Ik heb dus een beitelblok gemaakt volgens het ontwerp zoals bij veel messenblokken.
Bekijk bijlage 135743
Twee plankjes, in de ene gleuven gemaakt met de grondschaaf en de andere erop gelijmd.
En in de gereedschapskist zit een zelfde beitelblok, ook dieper dan de beitels lang zijn:
Bekijk bijlage 135744
Die gereedschapskist komt me erg bekend voor! Toevallig een cursus gedaan bij Heijkers? 😛
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
Ik heb deze ook. Super fijne beitels. Ik had wel last van de wasachtige beschermlaag die erover zat. Was dat bij jou ook zo?
Bij ons is het al jaren een vernislaag. Die slijt , bij de snede wel weg. En eigenlijk wordt de vouw bij ons toch onmiddellijk geslepen, want ze kunnen scherper gemaakt worden dan dat ze geleverd worden. En de rest zal rond het actieve gedeelte wegslijten. We hebben het altijd genegeerd

Voor de informatie en voor diegene die het sneller willen verwijderen: weet iemand waarmee dat vernis opgelost zou kunnen worden?

groeten
Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.