Nieuw speelgoed voor de Vlak/Vandiktebank

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
WhatsApp Image 2023-09-21 at 14.42.39.jpeg

zojuist aangekomen helemaal vanuit Ontario, Canada. Een Spiraal-as met carbide messen + 5 doosjes met reserves en een momentsleutel. Binnenkort eens een momentje vinden om mijn Jet JPT-260 even te upgraden.

Jet levert zelf alleen spiraalassen voor de 310 modellen en hoger, waarschijnlijk omdat ze schatten dat het voor het lagere segment niet interessant genoeg is die aan te bieden. De prijs zoals ik nu betaald heb is ± 980 euro voor de as, de reservemessen en de sleutel, plus nog eens 220 euro aan import en BTW, dus totaal 1200 euro. Ze hebben me een gedeeltelijke terugbetaling beloofd als ik een installatiehandleiding met foto's oplever voor ze.
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Wow mooie investering!
Heb me altijd afgevraagd of het dan niet beter zou zijn om een duurder model/merk te kopen welke dit al bevat. Zal vast wel iets duurder zijn, maar dan heb je ook een duurder merk :)
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb gekeken naar de aanschaf van een 310HH die dan inderdaad standaard al met een spiraalkop komt en ook nog eens iets breder is, maar die upgrade kostte toch nog aanzienlijk meer. Die optie is er altijd nog, maar door deze machine nu te upgraden word hij wel veel makkelijker te verkopen later want hij is zowel compact als zwaar en veelzijdig, zoveel machines in dit bereik zijn er niet met zo'n spiraalas erin.

En een duurder merk.. tja. Ik weet dat Hammer en SCM en consorten hele goede machines zijn maar ik heb altijd het gevoel gehad dat je dan ook een beetje voor de naam betaalt, bovendien ben ik prima tevreden met mijn Jets. Ze doen wat ze moeten doen en ze breken de bank niet.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
En een duurder merk.. tja. Ik weet dat Hammer en SCM en consorten hele goede machines zijn maar ik heb altijd het gevoel gehad dat je dan ook een beetje voor de naam betaalt,
Ik had niet die ervaring toen ik een paar jaar geleden mijn Hammer (A3-31) kocht.
Eerst bij VDH in Utrecht geweest maar daar bijna buitengekeken, zo’n slechte service. Van armoe maar doorgereden naar Barneveld omdat ik toch in de buurt was (maar eigenlijk tegen beter weten in omdat ook ik dacht dat die prijs veel te hoog zou zijn), en de vergelijkbare Hammer bleek maar een kleine 500 euro duurder te zijn dan de Jet die ik had zien staan. Uiteindelijk wel gegaan voor een A3-31 met spiraal-as dus nog steeds veel meer kwijt, maar zeker ook blij met de keuze voor die as.
Ik ga er dan ook vanuit dat jij ook veel plezier gaat beleven aan deze upgrade.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik had niet die ervaring toen ik een paar jaar geleden mijn Hammer (A3-31) kocht.
Eerst bij VDH in Utrecht geweest maar daar bijna buitengekeken, zo’n slechte service. Van armoe maar doorgereden naar Barneveld omdat ik toch in de buurt was (maar eigenlijk tegen beter weten in omdat ook ik dacht dat die prijs veel te hoog zou zijn), en de vergelijkbare Hammer bleek maar een kleine 500 euro duurder te zijn dan de Jet die ik had zien staan. Uiteindelijk wel gegaan voor een A3-31 met spiraal-as dus nog steeds veel meer kwijt, maar zeker ook blij met de keuze voor die as.
Ik ga er dan ook vanuit dat jij ook veel plezier gaat beleven aan deze upgrade.
Ja, VDH, daar noem je er wel eentje :D. Zij rekenen de allerhoogste prijzen in Europe voor Jet apparatuur. Ik snap dat het gat naar een Hammer dan niet groot meer is. Toen ik mijn zaagtafel bestelde heb ik duizend euro minder betaald dan bij VDH (2500 vs 3500, beide in de BTW) door simpelweg in Duitsland te kopen (die ook gewoon in NL aan huis leveren).


4400 euro in de btw, ex levering. Niet perse een hele rare prijs, maar toch 2000 euro meer dan wat mijn huidige combo heeft gekost.

- edit -

ik zie dat VDH zijn prijs voor deze machine nu ook heeft verlaagd tot ongeveer dat niveau. Misschien beginnen ze eindelijk wakker te worden... maar mijn zaagtafel bieden ze nog steeds voor 1000 euro meer aan dan wat ik betaald heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.