Niet voor de puristen :)

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
128
20
Barendrecht
Nog 2 tips. Als je de balk omdraait als klaar bent aan een kant. dan kun je daarna makkelijk de andere kant ook mooi schoon zagen. Tip 2: omdat je met je afkortzaag nooit helemaal tot achter komt, en er dus restjes achterblijven kun je ook een latje(lager dan je werkstuk) tussen de achterzijde en het werkstuk leggen. Hierdoor hoef je helemaal niet om te draaien (tip 1) en ben je nog sneller klaar en is het resultaat ook goed. Als het niet duidelijk is dan maak ik orgaan wel ff een foto in mijn werkplaats gr John
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
376
308
's-Hertogenbosch
Je bent inmiddels klaar, maar voor de volgende keer zou je kunnen overwegen om drie of vier staanders met lijmklemmen aan elkaar te klemmen, en ze dan tegelijk onder de afkortzaag op dezelfde hoogtes inzagen.
Ja klopt, maar dat is op locatei wat lastiger met afsteunen van 3 balken naast elkaar
Nog 2 tips. Als je de balk omdraait als klaar bent aan een kant. dan kun je daarna makkelijk de andere kant ook mooi schoon zagen. Tip 2: omdat je met je afkortzaag nooit helemaal tot achter komt, en er dus restjes achterblijven kun je ook een latje(lager dan je werkstuk) tussen de achterzijde en het werkstuk leggen. Hierdoor hoef je helemaal niet om te draaien (tip 1) en ben je nog sneller klaar en is het resultaat ook goed. Als het niet duidelijk is dan maak ik orgaan wel ff een foto in mijn werkplaats gr John
Ik alle inkepeingen gezaagd met een balkje er achter, dus in een keer helemaal schoon
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.