multiplex werkblad keuken

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
zelf zou ik me nooit aan het lijmen van hpl-bladen wagen, want daarvoor heb je eigenlijk een grote vlakpers (mét ingebouwde verwarming !?)

Die snap ik niet?
Meeste interieurbouwers plakken regelmatig Hpl, maar hebben geen pers.:)
Formica is een merknaam van Hpl.

 
  • Leuk
Waarderingen: Keeswest

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.138
1.949
Klein-Brabant, Vlaanderen
En dat dunne spul in legio kleuren waar over gesproken werd is denk ik Formica.
Formica is een merknaam van Hpl.
volgens wikipedia is formica inderdaad een merknaam
'hpl' is de afkorting van 'high pressure laminate'

er zijn veel kleuren
als voorbeeld arpa, waarvan ik mij vaag herinner dat de producent in italië zit
Meeste interieurbouwers plakken regelmatig Hpl, maar hebben geen pers.
om dat tegen te spreken, heb ik geen grond
des te beter als je het zelf kan doen
voor de meerprijs die je betaalt om het te laten doen, zou ik er zelf niet aan beginnen omwille van de risico's op fouten + de tijd die je er in steekt
(als we allemaal met het element 'tijd' rekening zouden houden, dan zou de helft van ons geen 'woodwerker' meer zijn)
ik denk dat de platen tegenwoordig ook 3.000 mm of meer lang zijn, dus je moet er om mee kunnen gaan
 
Laatst bewerkt:

gerardweert

Actieve deelnemer
21 feb 2018
55
16
volgens wikipedia is formica inderdaad een merknaam
'hpl' is de afkorting van 'high pressure laminate'

er zijn veel kleuren
als voorbeeld arpa, waarvan ik mij vaag herinner dat de producent in italië zit

om dat tegen te spreken, heb ik geen grond
des te beter als je het zelf kan doen
voor de meerprijs die je betaalt om het te laten doen, zou ik er zelf niet aan beginnen omwille van de risico's op fouten + de tijd die je er in steekt
(als we allemaal met het element 'tijd' rekening zouden houden, dan zou de helft van ons geen 'woodwerker' meer zijn)
ik denk dat de platen tegenwoordig ook 3.000 mm of meer lang zijn, dus je moet er om mee kunnen gaan
Formica is nu van Trespa en Arpa ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
des te beter als je het zelf kan doen
voor de meerprijs die je betaalt om het te laten doen, zou ik er zelf niet aan beginnen omwille van de risico's op fouten + de tijd die je er in steekt
(als we allemaal met het element 'tijd' rekening zouden houden, dan zou de helft van ons geen 'woodwerker' meer zijn)
ik denk dat de platen tegenwoordig ook 3.000 mm of meer lang zijn, dus je moet er om mee kunnen gaan

Zo ingewikkeld is het niet:).

 
  • Leuk
Waarderingen: Keeswest

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.