Zal maar een eigen draadje starten met waar ik mee bezig ben etc.
Meeste van de werkplaats word van het voorjaar aangepast.
We gaan op de zonnepaneeltjes over maar daar was mijn schuur dak nooit voor bedoeld.
Dus binnenkort weer het dak eraf en de balken verstevigen.(stalen damwand platen op 18mm osb ondersteunt door 50x100 mm vuren balken)
Kan ik meteen mooi de boeidelen vervangen de stalen variant vind ik niet echt mooi.
Maar dat zal later wel blijken als we eraan toe zijn.
Overzicht mijn garage/werkplaats is 3 meter breed en 13 meter lang(laatste 3 meter is een schuur voor opslag)
Dus de totale speel oppervlakte is 30 vierkante meter.
Waarvan rond de 50% ingericht is voor stofferen en 50% bezigheid therapie.
Het is enkel steens zonder isolatie(toekomst project)
Even een foto vanuit de deur genomen.

Nou dat was de korte inleiding.
Gezien alles toch gaat veranderen ga ik niet teveel tijd stoppen in hoe het er nu bij staat en hangt(plafond is een prima verstop plek voor sommige dingen)
Nu waar ik mee bezig ben de Laguna Fusion 3.
Heb ergens gepost dat ik de tafel/geleider korter had gemaakt.
Nou dat hebben we maar weer ongedaan gemaakt....
Heb een Incra LS 25 inch gekocht via marktplaats
Zat alleen een flipstop rail op inplaats van een freesrail.(krijg de maten nog door van een lid om te kijken of de wonder fence hier wel op past)
Voor de zaagtafel perfect maar voor frezen net niet.

Voor de test/probeer ronde heb ik een zwarte folie spaanplaat 18mm op een 18mm multiplex geplakt/geschroefd.
Vermoed dat ik de Incra met MFT verzonken benchdogs ga bevestigen.
Iets met dat zaagt fijner als die niet in de weg zit.
Waarschijnlijk had ik een 17 inch beter gevonden kwa ligging van me jessem freeslift.(zit een dewalt dw615 onder)
Maar ja voor de juiste prijs passen we ons aan.(voordeel is wel dat ik breder in de plaat kan vrezen, nu 60cm vanaf fence tot frees)
Bij vragen/opmerkingen plaats ze gerust.
Meeste van de werkplaats word van het voorjaar aangepast.
We gaan op de zonnepaneeltjes over maar daar was mijn schuur dak nooit voor bedoeld.
Dus binnenkort weer het dak eraf en de balken verstevigen.(stalen damwand platen op 18mm osb ondersteunt door 50x100 mm vuren balken)
Kan ik meteen mooi de boeidelen vervangen de stalen variant vind ik niet echt mooi.
Maar dat zal later wel blijken als we eraan toe zijn.
Overzicht mijn garage/werkplaats is 3 meter breed en 13 meter lang(laatste 3 meter is een schuur voor opslag)
Dus de totale speel oppervlakte is 30 vierkante meter.
Waarvan rond de 50% ingericht is voor stofferen en 50% bezigheid therapie.
Het is enkel steens zonder isolatie(toekomst project)
Even een foto vanuit de deur genomen.

Nou dat was de korte inleiding.
Gezien alles toch gaat veranderen ga ik niet teveel tijd stoppen in hoe het er nu bij staat en hangt(plafond is een prima verstop plek voor sommige dingen)
Nu waar ik mee bezig ben de Laguna Fusion 3.
Heb ergens gepost dat ik de tafel/geleider korter had gemaakt.
Nou dat hebben we maar weer ongedaan gemaakt....
Heb een Incra LS 25 inch gekocht via marktplaats
Zat alleen een flipstop rail op inplaats van een freesrail.(krijg de maten nog door van een lid om te kijken of de wonder fence hier wel op past)
Voor de zaagtafel perfect maar voor frezen net niet.

Voor de test/probeer ronde heb ik een zwarte folie spaanplaat 18mm op een 18mm multiplex geplakt/geschroefd.
Vermoed dat ik de Incra met MFT verzonken benchdogs ga bevestigen.
Iets met dat zaagt fijner als die niet in de weg zit.
Waarschijnlijk had ik een 17 inch beter gevonden kwa ligging van me jessem freeslift.(zit een dewalt dw615 onder)
Maar ja voor de juiste prijs passen we ons aan.(voordeel is wel dat ik breder in de plaat kan vrezen, nu 60cm vanaf fence tot frees)
Bij vragen/opmerkingen plaats ze gerust.