Mijn nieuwe HBM 200 profi afzuiger heeft problemen met opstarten

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Bij die hbm hoef je alleen maar kort de knop in te drukken. Daar zit niets in wat baat zou hebben bij langer vast houden. Maar condensatoren gaan regelmatig stuk. Die moet je dan dus vervangen en dan werkt de machine weer. Op goedkope machines zitten goedkope componenten. Die gaan vermoedelijk iets eerder stuk.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Bij die hbm hoef je alleen maar kort de knop in te drukken. Daar zit niets in wat baat zou hebben bij langer vast houden. Maar condensatoren gaan regelmatig stuk. Die moet je dan dus vervangen en dan werkt de machine weer. Op goedkope machines zitten goedkope componenten. Die gaan vermoedelijk iets eerder stuk.
Dank Chevy het was maar een overpeinzing, maar inderdaad het kan ook de goedkope Chinese zooi zijn, nu maar hopen dat de nieuwe condensator het langer volhoud dan die paar draaiuurtjes van mijn vorige
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Als je de lamp in je huiskamer aan doet, dan heeft het ook geen nut om de schakelaar langer vast te houden. Als de lamp brand, dan is de stroomkring gemaakt en gebeurt er verder niets meer. Zo gaat dat normaal gesproken ook met een elektromotor. Ik heb nog wel even zitten zoeken, of ik ergens een verklaring kon vinden, maar geen schema gevonden.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Zover ik weet zitten de groene knoppen op de nullastschakelaars die tegenwoordig op bijna alle gereedschappen zitten.
Als je die indrukt wordt de magneetschakelaar bekrachtigd en gaat de boel draaien.
Tegelijkertijd kan je dan met die groene knop ook een aanloopwikkeling onder spanning zetten, die weer spanningsloos wordt als je de knop loslaat.
Dan zou je hem inderdaad even vast moeten houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: 48rmc

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.