Mijn eerste draaibank

Barktus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
77
0
Momenteel ben ik aan het experimenteren om ringen te maken van fineer. Om de secondelijm gemakkelijk aan te kunnen brengen gebruikte ik een boormachine en een kurk. Maar dat leverde een "probleem" op voor de binnenkant van de ring. Een chuck kon ik zelf maken, maar werd al snel prijzig.

Toen kwam deze oude draaibank voorbij die ik heb gekocht. Heeft nog wat liefde nodig met wat staalwol en een komborstel.

Op de draaibank is niets te vinden van merk en of type. Maar na wat zoekwerk kwam ik op het volgende topic uit: Klik. Ik vermoed dat dit hetzelfde type is: huvema hu800. Kan iemand dit bevestigen of weet iemand welk type het is?

Inmiddels is er een setje draaibeitels onderweg. Ik ben zeer benieuwd.

Foto's!

C0E026F6-4CBD-4086-AD23-CA367A9B3A01.jpeg3C3E63FB-61E1-4E20-8875-1C1855E34EDB.jpeg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.223
646
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Het is vast een Huvema, dat klopt. Ik zou even goed kijken (terwijl je er niet voor staat) hoe die vierklauw zich gedraagt op die bank. De as is 18 mm, en de vierklau ziet er nogal massief uit - ik zou hem veel te massief vinden voor de draaibank.
 

Barktus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
77
0
Het is vast een Huvema, dat klopt. Ik zou even goed kijken (terwijl je er niet voor staat) hoe die vierklauw zich gedraagt op die bank. De as is 18 mm, en de vierklau ziet er nogal massief uit - ik zou hem veel te massief vinden voor de draaibank.

Gewoon netjes, had er al naar gekeken. Ga hem komende tijd voor niets anders gebruiken dan een houten ring houder te draaien en ringen te polijsten.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Gefeliciteerd met je bank! Inderdaad wel een beest van een klauw, verbuigt ie de as niet? :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.