Mijn 9m2 -> 13,5m2 werkplaats

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.703
2.570
Gaanderen
Ik zou goed navragen wat de dekking precies inhoud. Bij mij valt het niet onder de dekking. Het is geen "normale" hoeveelheid. Ze beginnen nu ook over een borg certificaat. Helemaal te gek voor 15 tot 20 jaar oud gereedschap.
Ook de bbq in de tuin valt niet onder de dekking. Het tuinmeubilair dam weer wel.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
546
130
Je vraagt welke blusser, mijn voorkeur zou zijn sproeischuim. Vaak zie je poederblussers maar wanneer je die gebruikt krijg je meestal nog vervolgschade door invreten van het poeder op alle elektra/elektronica.
Wanneer je een wateraansluiting hebt in je garage is dat ook te gebruiken natuurlijk, oneindige hoeveelheid en hoef je nooit te vervangen.

Qua dekking zou ik even contact opnemen met je verzekeringsadviseur of je inboedel en/of opstalverzekering voldoende is. Een tip die ik kreeg is foto’s maken van je spullen.

En je garagedeur kun je eenvoudig beveiligen door in de rail waar de geleidewielen lopen een gat te boren met daarin een bout of hangslot
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
546
130
En qua rookmelder, deze kunnen vervuilen door stof en dan vals alarm geven.
In een stoffige omgeving is een thermische melder vaak een goede oplossing, Baptist heeft deze ook bijv.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.