Mickel Moen projecten

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
391
173
Groene Hart
Mooie kast geworden! Volgens mij ken ik die knoesten ergens van.
Ik verwachtte tijdens het lezen van "min of meer de uitstraling van een blok hout" dat de zijkanten van de kast van kopshout zouden zijn gemaakt. maar je hebt de voorkant echter om de hoek laten doorlopen.
Ik vraag me af of zo'n kopshouten verlijmde zijkant wel sterk genoeg zou zijn zonder een erachter geplakte plaat. kopshout breekt namelijk sneller dan langshout.
 

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Ik denk niet dat je deze knoesten kent. Of het moet zijn, dat ik vergelijkbaar geplaatst heb in het draadje over knoesten. Daar heb ik vorige week een plaatje gepost van een deel van de “echte” keuken, wat hier nog volgt. Vandaag dat aangevuld met deze.

De zijkanten van kopshout maken zou voor eeen dergelijk groot vlak best wel ingewikkeld worden. Ik vraag me ook af of het wel mooi zou zijn. Ik denk eerder over de top. Ik heb het bij de hoekigheid en het doorlopen van de belijning en het weglaten van grepen gelaten.
 
Laatst bewerkt:

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Deze week een nieuwe schutting achter onze vijver geplaatst. Eerst de rand van de vijver met een dommekracht weer wat recht gezet. Deze was naar een hoek nogal verzakt. Daarna de oude schutting, die na 25 jaar gaar was, vervangen. De buitenste palen laten staan. Die waren nog goed. Het linker deel anders aangepakt. Hierachter zitten de filters voor de vijver. Voorheen schroefde ik een paar latten los om er bij te kunnen. Dat beviel niet. Bovendien werd de schutting er daar ook niet beter van. Daarom dat gedeelte draaibaar gemaakt.

Materiaal 22 x 200 Douglas. Deze planken in latten van +/- 50mm gezaagd. De buurman had nog mooie rvs bolkop parkers liggen.

96149B6C-8C8F-4BA0-BEC9-572CA03D44F4.jpeg

Ik ben benieuwd hoe dit hout zich onbehandeld gaat houden.
 
Laatst bewerkt:

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Naar aanleiding van een tip hier op dit forum, het Lansky messenslijpsysteem voor mijn verjaardag gevraagd. Wist ik eindelijk weer eens een cadeautje. Van mijn kinderen gekregen dus. Ik heb er zelf een steun/klem bij gemaakt want die was tijdelijk niet leverbaar. Met een slotboutje, een plankje, een moertje, een weitje en wat krimpkous, in een wip gemaakt.

A9E4BD4B-F6F5-4C39-BC97-95AF2F9C187E.jpeg

Nu hebben we eindelijk weer echt scherpe messen. Echt fantastisch. Echter, we hebben meer koksmessen, dan er in het messenblok passen. Die kunnen nu niet meer in de la. Het messenblok gemodificeerd, zodat er twee extra messen in kunnen.

A783CBFD-44C3-49CB-8E57-36845FB4A70C.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Hkuit

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.