MFTC van Benchworks

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Zal daar binnenkort eens voor zorgen, spaander ;)
Ivm de geleiderails, het lijken ongeveer dezelfde als de mijne, en nog goedkoper, het proberen waard?
Maar van de mijne ben ik zeker dat ze goed zijn.
Dank je wel, i.v.m. de geleiderails op die site is de prijs per stuk en niet per paar.;)
Mvg, :).
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Ah vandaar, was al een gekke prijs, gewoon degene kopen waar de mijne van komen, dat zou ik doen!
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
DSC_0291.jpg
Ben momenteel bezig met het werkblad. Ik volg de plannen van Timothy, maar i.p.v. 12 rijen heb ik slechts 11 rijen.
Iemand een idee wat de fout zou kunnen zijn?
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
De spatie die je ziet is het oppervlak onder de geleiderail. Net zoals op het plan van Timothy. Bizar... Timothy ziet de fout ook niet. :confused:
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Denk dat de afstand naar de rand niet klopt. Als ik dit zo zie.
Heb hem zelf ook maar heb de plaat cnc laten frezen, heb dus geen ervaring met dit systeem om de gaten te frezen
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Ik kan niet frezen daar waar je geen gaten ziet, dat is het oppervlak onder de geleiderail. Als je daar wil frezen moet je de geleiderail buiten het paneel kunnen leggen. Ik vrees er dus voor dat ik het paneel zal moeten verlengen/verbinden met een andere plaat om daarin referentiegaten te maken voor een rij gaten extra te kunnen frezen... Wel jammer, weer wat prutswerk bij :/
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik neem aan dat je de extra gaten aan de buitenkant eraf zaagt? Dan doe je dat in twee delen. Dan kan je met een paar benchdogs het weggehaalde gedeelte onder het nog zittende gedeelte uitlijnen. Dan de raildogs met een extra vulplaatje in de tijdelijke 'wings', en je kan de laatste rij maken. Tenslotte zaag je ook het andere stuk met extra gaten eraf.
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid Karel, maar ik ga eerst eens goed nadenken of ik die rij niet meer kan gebruiken, in zijn geheel dan...
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid Karel, maar ik ga eerst eens goed nadenken of ik die rij niet meer kan gebruiken, in zijn geheel dan...
Ha Kemo, probeerde net op je privé bericht te reageren, maar mocht niet want je inbox is vol! Dan weet je dat, misschien wil je er wat uit wilt gooien ;)
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik heb mijn gatenpatroon gemaakt door zo'n voorgeboord tafelblad (mdf plaat) van de verstekzaag van Festool te kopen en met de kopieerfrees de gaten over te brengen op mijn mdf platen. Misschien ook een oplossing voor jou? Je hebt al een grote plaat met het gatenpatroon, leg er een stuk mdf onder, boor in ieder gat (van je voorgeboorde plaat) een gat met de boormachine in (je mdf) zodat je er een kopieerfrees in krijgt, zorgen dat alles goed geklemd is, de boel omdraaien, kopieerfrees met onderlager in het gaatje en frezen maar. Je maakt die mal zo groot of zo klein als je zelf wil. Als je klaar bent heb je een mal met gatenpatroon die je gewoon op het overblijvend stuk (van de goede plaat kunt leggen) en opnieuw tewerk kunt gaan zoals voor het maken van de mal.
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Dat is zeker een mogelijkheid seb, maar ik heb nog de plaats om een rij extra te maken. Komt wel goed! Thx anyway!
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
DSC_0431.jpg
Het werkblad doormidden gezaagd en in het kader geplaatst. Eindelijk schiet het nog eens op, maar ik ben tevreden!
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
DSC_0433.jpg
Hier de andere helft van de plaat die doormidden werd gezaagd. Zoals eerder aangehaald kan ik die laatste rij gaten niet maken. Jammer! Dus MFTC-bouwers, opgelet...!
Oplossen via omwegen dus...
 
Laatst bewerkt:

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
DSC_0432.jpg
Hier heb ik mij vergist, het onderste domino-gat is groter. Maar geen ramp, opnieuw dan maar. Twijfel ook nog over het soort materiaal, vurenhout dus en het uitzicht, misschien ook schilderen?
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Je bent al weer een tijdje bezig maar het begint er goed uit te zien Kemo,
Ik ben ook begonnen met het bouwen mijn MFTC (binnenkort start ik een nieuw topic).
Vergissingen en/of fouten maakt iedereen daar leer je het meest van, ik tenminste wel.:D
Er zijn ook mensen die schrijven 'wij maken geen vouten' :cool:
Gewoon rustig doorgaan, Mvg,:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.