Dit is toch een kitlijm zoals Woodmax. Of vergis ik me daar in?Ik zou ook de lijmresten proberen zoveel als mogelijk weg te halen. Dat is toch oude lijm, die vroeg of laat mogelijk weer loslaat, of anders nu de hechting van je nieuwe verlijming mogelijk beïnvloed.
Inderdaad geen bruislijm gebruiken. Bij een minder passende verbinding is die wel vullend, maar wel met lucht (en waar lucht zit, zit geen lijm = minder sterk).
Laatst op de HoutPro beurs met iemand van Frencken staan praten, en die adviseerde mij voor een soortgelijke verlijming (en voor moeilijk te verlijmen houtsoorten in het algemeen, daardoor kwamen we erop) met niet 100% passend hout hun ConstruCol HV45. Die is wat dikker dan normale witte houtlijm (yoghurt/vladik als ik het mag geloven) en daardoor beter geschikt als er iets ruimte is dan normale houtlijm, maar toch soepel genoeg om goed in de gaten voor de pennen te krijgen.
Ik heb zelf overigens nog niet met deze lijm gewerkt, maar ga 'm binnenkort wel uitproberen denk ik.
Frencken Constructielijm - ConstruCol HV45
Unieke, watervaste D4 constructielijm. Geen zwarte vingers meer, isocyanaatvrij en niet bruisend. Bij uitstek zeer geschikt voor verlijming in verstek. C45 SLS HYBRID Frencken B.V. –www.frencken1901.nl
Voor 'moeilijke' verlijmingen gebruik ik Woodmax of Soudal PU Construct. De Soudal heb ik wel nooit gebruikt voor kritische of zwaar belaste verbindingen.