Mes vandiktebank terugplaatsen

Albert69

Nieuw lid
16 jan 2023
24
0
Austerlitz
Westfalia had nog een gebruiksaanwijzing uit 2001. In 2 talen. Maar geen afstelmal meer.
Ik ga van die stelbare malletjes kopen. Dat gedoe met zo’n balkje onder het messenblok trekt me niet aan.
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
weet iemand waar ik onderdelen van een bernardo pt 150 kan vinden het gaat over een rubberen snaar van de aandrijfing alvast bedankt johan
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
het gaat over een rubberen snaar van de aandrijfing
Je hoeft niet perse een originele snaar te zoeken, je kunt ook kijken naar een universele.
Er zijn verschillende bedrijven die aandrijfriemen leveren in iedere gewenste maat, oa hier en hier. Vaak kunnen die je ook wel helpen zoeken naar de juiste riem, als je iets meer info hebt over de vorm en de lengte die je nodig hebt.

Heb je de oude snaar nog? Daar staat een code op waarschijnlijk.
Anders kan je de lengte van de snaar ook meten met een touwtje.
Of eventueel hier een tool om de riemlengte te berekenen.
Plaats anders eens een foto van de binnenkant van de machine (dus de poelies duidelijk in beeld, om te zien wat voor soort snaar er op zou moeten) en indien mogelijk de oude snaar met zichtbaar de doorsnede en codering (als je die nog hebt).

Trouwens voor een volgende vraag: graag even een eigen topic openen ipv een topic van iemand anders te kapen als het niet dezelfde vraag betreft.
Mogelijk kan een moderator (@Athanor ) deze vraag + antwoorden afsplitsen naar een apart topic?
 

Albert69

Nieuw lid
16 jan 2023
24
0
Austerlitz
Hij doet ‘t. Hij schaaft 0,1mm dikker aan 1 kant. Maar of dat bijgesteld moet worden weet ik niet. Om het golfpatroon er uit te schaven achteraf gebruik ik gewoon een handschaaf. Dan komt die 0,1mm ook om zijn loontje denk ik.
 

Bijlagen

  • IMG_4483.jpeg
    IMG_4483.jpeg
    191,5 KB · Weergaven: 0

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Als je van die afstelblokjes gekocht en gebruikt hebt, dan kan je ze plaatsen en dan labelen in links en rechts. Daarna draai je het blokje aan de lage kant omhoog tot er een voelermaatje van 0,1 mm tussen kan en draai je hem weer vast. Nu zijn je blokjes gesteld om de messen de volgende keer gelijk goed te zetten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.