Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
699
734
de buurt van den bosch
Na het uitruimen van wat kratten kwam ik deze nog tegen,ooit een keer opgeknapt en eigenlijk nooit meer gebruikt.de donkere schaaf is van hbs,zal niet echt oud zijn. de lichtere is van marples and sons.dit is wel een fijn schaafje.krijg niet alle foto,s geupload,dit komt later. model van de marples is eigenlijk het zelfde als de hbs.
 

Bijlagen

  • DSC00302.JPG
    DSC00302.JPG
    111,4 KB · Weergaven: 52
  • DSC00303.JPG
    DSC00303.JPG
    173,6 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Nog iemand op zoek naar handgereedschappen ?
Deze meneer heeft een hele verzameling te koop , mag je er wel een schuur bij maken zo veel .
m1741176264-antiek-timmergereedschap.html

Groeten Willem
Wow, niet normaal! :eek: En dat is maar een deel, zegt hij. Spijtig dat het in 1 koop moet, ik kan eventueel wel nog een extra grondschaaf gebruiken, maar meer niet. Zouden we niet samenleggen om deze verzameling over te nemen, en dan herverdelen? ;)
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Ik ben net begonnen met Stanley en J.N.IJ. schaven op te knappen en te verzamelen .
Of wat ik op marktplaats of rommelmarkten tegenkom .
Dit is een hele grote verzameling , zou niet weten waar ik het zou moeten laten .

Willem
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.567
1.795
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Voor enkele tientjes, alles bij elkaar opgeteld, werd ik vandaag op een rommelmarkt eigenaar van al dit moois. De engelse sleutel is nieuw (ik had nog geen kleintje) maar de rest is (behoorlijk) oud. Leuk om deze winter op te knappen, als de werkplaats een beetje op orde is.

De grote zaag ga ik restaureren, maar daarna waarschijnlijk als decoratie gebruiken. Ik heb er wel een speciale tang bij om te tanden te zetten eventueel. De waterpas zou misschien zelfs, na restauratie, iets op kunnen brengen?

20210829_133819.jpg
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Gelukkig zijn er nog kleine kringloopwinkels waar ze NIET weten wat ze in hun handen hebben....
Die zijn er helaas steeds minder, dus ook minder geluksmomentjes....
Ze zijn er nog! De meeste kringlopen worden steeds commerciëler inderdaad en sommige hebben helemaal geen gereedschap meer, maar soms heb je geluk. Ik moet bekennen dat ikzelf ook niet meehelp met die geluksmomentjes door soms gereedschap in de kringloop te kopen met als enige doel het op Marktplaats te zetten...
 
  • Wow
Waarderingen: Jan van den Broek

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Recentelijk een aantal bessey/diepaca/richa en merkloze klemmen gekocht, via Marktplaats, voor een prikkie alsmede een aantal bij mijn vader opgehaald. Sommige waren in een relatief goede staat en andere minder. Toch besloten om ze allemaal op te knappen.

Eerst volledig ontroest met industriele ontroester en waar nodig hierna alle bramen/oneffenheden weggeveild. Vervolgens alles in een mooie blauw hammerite kleur gezet en vilt geplakt zodat de klemmen het hout niet beschadigen. Net even een mal gemaakt in Sketchup voor de handvaten te kunnen zagen (gebaseerd op de handvaten van John Heisz) om vervolgens alles te monteren.

edit: voor de geïnteresseerde heb ik de template van het handvat bijgevoegd.

 

Bijlagen

  • Clamp template.pdf
    64,7 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.