Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Met dank aan @Roeland is mijn schaaf weer in topconditie. Het lijkt me dat mijn opa hem samengesteld heeft uit meerdere schaven oid.
Maar omdat ik dus wat spullen heb die ik niet nodig heb zal ik ze hier even neerzetten voor het geval iemand nog met een schaaf aan de gang gaat. Het gaat om een yoke en een revisiesetje voor stanley nr. 4 (deze: Baptist )
WhatsApp Image 2021-11-06 at 14.38.11.jpeg
Mag gratis door naar de volgende.

Edit, er heeft zich een gegadigde gemeld.
 
Laatst bewerkt:

Navifactiva

Actieve deelnemer
14 sep 2019
91
21
Liep tegen een mooie bulk deal aan die ik voor de prijs niet kon laten lopen. Een aantal collega's hebben een aantal van me overgenomen en de rest houd ik zelf. Het leuke is dat ze allemaal dezelfde "hook fit" aansluiting gebruiken dus aan één handvat heb je genoeg. Vooral het meest linkse zaagblad, de α265 van Zetsaw, is een favoriet van mij. Door de gebogen tandlijn zaagt deze een stuk sneller.

3u2Z7ck.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jantje1987

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Met dank aan @Roeland is mijn schaaf weer in topconditie. Het lijkt me dat mijn opa hem samengesteld heeft uit meerdere schaven oid.
Maar omdat ik dus wat spullen heb die ik niet nodig heb zal ik ze hier even neerzetten voor het geval iemand nog met een schaaf aan de gang gaat. Het gaat om een yoke en een revisiesetje voor stanley nr. 4 (deze: Baptist )
Bekijk bijlage 109929
Mag gratis door naar de volgende.

Edit, er heeft zich een gegadigde gemeld.
Ik kan ook altijd behulpzaam zijn als men een speciaal dingetje met speciale draad nodig heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en Trip

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Mocht mijn locktite oplossing niet meer werken zal ik daar zeker even aan denken :) maar ik zou niet weten hoe ik het draad zou moeten opmeten aangezien het zo'n klein stukje is en ik daar niet van die profielstukjes voor heb. Maar bedankt voor het aanbod in ieder geval :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Mocht mijn locktite oplossing niet meer werken zal ik daar zeker even aan denken :) maar ik zou niet weten hoe ik het draad zou moeten opmeten aangezien het zo'n klein stukje is en ik daar niet van die profielstukjes voor heb. Maar bedankt voor het aanbod in ieder geval :)
Die "profielstukjes" (draadmeters) heb ik ook. Dus no worries ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Trip

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Via mp wat schaven gescoord.
Was vooral te doen om de #7
Ben niet zeker welk type het blokschaafje is, 60 1/2?, maar daar kan ik hier vast duidelijkheid over krijgen.
Schaven hebben wel wat TLC nodig, maarScreenshot_20211119-132022_Chrome.jpg20211119_082819.jpg20211118_202644.jpg dat komt wel goed.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Mooi die 7, da's er wel een voor de spierballen, ik heb een 6 uit die generatie, en die is zwaarder dan mijn 07 van Record. Maar mooie vondst op MP, moet toch weer eens kijken op eBay of shipping en invoerrechten wat interessanter zijn geworden met de nieuwe regels, nog wel een Record 042 op mijn verlanglijstje staan :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.