Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
NEE IK KOOP GEEN SCHAVEN MEER

Maar voor een spoke schaafje maak ik wel een uitzondering
Op marktplaats gezien en gekocht rond de 5 euro. Ik zag heel flauw in de verte CORD staan,. Kan alleen maar record zijn. het is een o64
Manufactured: From 1932 to 1943
Length: 9 inches
Weight: 7-1/2 ounces
Cutter Width: 1-3/4 inches
Construction: Cast iron body. Tungsten steel cutter
Finish: Blue Enamel
Features: Straight handles. Double iron
Uses: General purpose, light-duty spoke shave
IMG_1055.jpg
IMG_1057.jpg
IMG_1059.jpg
IMG_1060.jpg
Er lijkt zwarte teer verf op te zitten. Mooi plan om hem weer helemaal TIP TOP te maten.

Eigenlijk staat dit betricht hier ergens boven :eek:
 
Laatst bewerkt:

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hugo, die gegevens derden? Was dat het stempeltje op de verpakking? Want dat zie ik nog steeds.....

Erg leuk schaafje trouwens, ik koop er ook geen meer......

Groet, Rob.

PS: morgen naar Baptist :D
Lekker snugger, wat ik ook probeerde het leek mij niet te lukken. Ik denk daar kom ik wel mee weg.:(
Baptist?? is het geldschip binnen kekomen/ we zijn benieuwd
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Armadaman : Ik kan me nog een berichtenwisseling herinneren eerder deze week tussen ons waarin je beloofde geen schaven meer te kopen.....Foei.....Als straf moet je deze schaaf inleveren hier in Zwolle....adres weet je nog wel.....Ja, ik heb het beste met je voor !!
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Geldschip, nee, helaas. Bovendien gaat mijn wederhelft mee, de uitgaven blijven dan beperkt tot het strikt noodzakelijke. Maar je weet maar nooit, als het glimt vind ze het mooi, ik bel ze wel even dat ze de schaven goed oppoetsen!

Groet, Rob.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
@Armadaman : Ik kan me nog een berichtenwisseling herinneren eerder deze week tussen ons waarin je beloofde geen schaven meer te kopen.....Foei.....Als straf moet je deze schaaf inleveren hier in Zwolle....adres weet je nog wel.....Ja, ik heb het beste met je voor !!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE mooi niet maatje. Ik ga hem eerst opknappen. Als hij klaar is dan kunnen we mischien ruilen. Alhoewel ik vind hem best wel leuk om te hebben.
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Potverdorie, dat is mooi. Ik heb recent een 52 gekocht. Min of meer zelfde (nou ja) maar geen profielbeitels. Die 50 had ik veel liever gehad.

marktplaats?

mvg
klaas0639

Ja, marktplaats. De adverteerder had nog een stanley 50 nikkel versie liggen, alleen zonder beitels. Misschien kun je op marktplaats of ebay nog een set beitels scoren.

Groeten,
Dennis
 

Anand

Nieuw lid
11 mei 2010
16
0
Recente aanwinsten van de kringloop: een Ulmia 354 roestig en oud maar verder geen speling ofzo, en een Hemklem bankschroef :)
 

Sander_O

Nieuw lid
19 nov 2013
20
0
Amsterdam
www.sansskulpturen.nl
Op de kop getikt voor €11,- op een rommelmarkt in IJsland (out of all places)

Gisteren heb ik twee emmers met oud gereedschap van mijn oom mee mogen nemen. Bestaande uit een 14 tal verschillende schaven van verschillende modellen waarvan er een paar zelfs in het bezit waren van de vader van mijn oom. Ik kan niet wachten om te zien wat er onder dat stof zit :)

trekmes.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Diston schulpzaag met een verfje

Voor 15 pond (ex verzend kosten, 18 pond) van EBAY uit Engeland. Een Diston schulpzaag. Er zit wel een beetje verf op.

2013-11-22 21.27.37.jpg
2013-11-22 21.27.56.jpg
2013-11-22 21.29.25.jpg

Ik heb 'm vooral gekocht omdat ik een schulpzaag nodig heb, dus de mooie bloemen zullen er af gaan.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Vorige week bij de kringloop een 'esema' zaag gekocht voor €2,25

kan ik in ieder geval het slijpen van een zaag en het zetten van tanden op proberen!

image.jpgimage.jpg
Ik maak nog even een nieuw draadje aan voor zelf gemaakt gereedschap

cas
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Foto's van mijn nieuwe, oude record nummer 50!

volgens mij helemaal compleet

image.jpgimage.jpgimage.jpg
Heeft er iemand toevallig de oude gebruiks aanwijzing?

Cas
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Heeft er iemand toevallig de oude gebruiks aanwijzing?

Ik heb de mijne maar even ingescand. Opsturen doe ik niet, ik heb hem zelf nog veel te vaak nodig. :cool:

Ik moet nu alleen nog zien uit te vogelen hoe ik doe foto's een beetje leesbaar op het forum krijg. Dat zou niet moeilijk moeten zijn maar de software lijkt vandaag een beetje tegen te spartelen. Foto's van 395kB zijn op het forum opeens iets van 22kB. :confused:

foto0002.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.