Meber 400 Professional Lintzaag

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.916
1.382
Omgeving Leiden
Foto's werken altijd verhelderend.
Eentje van de klemmenstorok in je motor,
eentje van de kroonsteen,
eentje van je schakelaar,
eentje van de bedrading in de stekker aan de machine.

• Leuk
Waarderingen: mink

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.916
1.382
Omgeving Leiden
Om nog even terug te komen op je raag of er ook een Nederlandse handleiding te vinden is: misschien bij iemand in een ordner, maar op het internet zo 1,2,3 niet.
Je moet maar net op een forum terecht komen bij iemand die het onderwerp leest én het in zijn of haar bezit heeft.

• Leuk
Waarderingen: Zapduck

Zapduck

Actieve deelnemer
28 mrt 2024
29
5
Groningen
Meten is weten, zet de schakelaar uit, steek de 5 poligestkker in je stopcontact en ga meten wat je werkelijk naar de schakelaar stuurt, meet je tussen de 2 L'n 380-420 dan zijn dat in elk geval 2 fase draaden meet je 220-240 tussen 2 draden dan heb je op 1 draad de nul zitten, Die moet je dan omwisselen voor de laatste fase. Je moet dus naar je schakelaar tussen de 3 draden overal dezelfde psanning meten.
Ga ik vanmiddag ook doen. Dank!

Zapduck

Actieve deelnemer
28 mrt 2024
29
5
Groningen
Hier een foto van WCD, stekker en klemmenblok zaag. Ik heb nu geen duidelijke foto van schakelaar en klemmenblok motor. Die moet ik later even maken.
Op de stekker zie je de blauwe draad aangesloten op de N ( waar hij hoort dus). Op het klemmenblok zie je de blauwe draad linksonder ook zitten ( excuses voor de belichting van de foto :oops:).
Deze vijf-aderige kabel heeft blauw, bruin, geel/groen en twee zwarte draden en op het klemmenblok zie je dat ze dus blauw hebben aangesloten en een zwarte hebben afgeknipt.WCD.jpgStekker.jpgKlemmenblok.jpg

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.970
4.060
De stekker aan je machine lijkt nieuw. Het is goed mogelijk dat er eerst een 4 polige stekker aan heeft gezeten. Waar in de blauwe draad als fase draad is gebruikt, zoals het geval lijkt in de rest van je machine.

Zapduck

Actieve deelnemer
28 mrt 2024
29
5
Groningen
Dus degene die de nieuwe stekker er aan heeft gezet heeft niet gecontroleerd hoe de bedrading van de machine was. Dat bedoel je toch?
Mijn idee is om de kabel opnieuw aan te sluiten op het klemmenblok, maar dit keer de afgeknipte zwarte draad aan te sluiten en de blauwe draad af te doppen. Dan zou het moeten werken toch?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.970
4.060
Schakelaars zijn zelden ingewikkeld. Ze zijn over het algemeen genummerd en je kan ze simpel door piepen.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.156
332
maar dit keer de afgeknipte zwarte draad aan te sluiten en de blauwe draad af te doppen. Dan zou het moeten werken toch?
Zoals meerderen hier al zeggen, wanneer alleen de drie fasedraden bij je motor aankomen kan het eigenlijk niet fout gaan. Loopt dan misschien nog verkeerd om maar dan kun je eenvoudig twee draden omwisselen.

Zapduck

Actieve deelnemer
28 mrt 2024
29
5
Groningen
Hier nog een foto van de aansluitingen op de nieuwe motor en een van de voorzijde van de schakelaar.

Bijlagen

• Motor.jpg
    Motor.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 16
  • Schakelaar voor.jpg
    Schakelaar voor.jpg
    66 KB · Weergaven: 16

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.156
332
Op de foto van het klemmenblok is toch te zien dat er een 4 aderige kabel gebruikt wordt, waarbij blauw een fase is.
Daar moet je dan niet de blauwe N aankoppelen, dat is blijkbaar wel gebeurd vanuit een 5 aderige aansluiting.

Zapduck

Actieve deelnemer
28 mrt 2024
29
5
Groningen
Op de foto van het klemmenblok is toch te zien dat er een 4 aderige kabel gebruikt wordt, waarbij blauw een fase is.
Daar moet je dan niet de blauwe N aankoppelen, dat is blijkbaar wel gebeurd vanuit een 5 aderige aansluiting.
Ja, precies. Dus er is tijdens het vervangen van de stekker waarschijnlijk niet goed opgelet.

Zapduck

Actieve deelnemer
28 mrt 2024
29
5
Groningen
Alles doorgemeten en aangesloten en.....hij doet het🥳

De zaag heeft alleen de neiging om naar achteren te bewegen op de vliegwielen. Ik heb de knop achterop het bovenste vliegwiel wat gedraaid en nou blijft hij bovenop mooi op het wiel liggen ( tandjes net ervoor) , maar op het onderste wiel heeft hij nog steeds de neiging om naar achteren te bewegen. Ik kan zo snel geen mogelijkheid vinden om dat wiel te stellen. Of moet alles gefinetuned worden met het bovenste wiel?

• Leuk
Waarderingen: thomasz

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.