Dan ben ik wel benieuwd wat je vader gebruikt of heeft gebruikt.
Zelf heb ik wat Einhell (TP) machines vervangen door Hikoki en het is best een groot verschil. De keuze voor Hikoki vond ik nog lastig maar Multivolt heeft mij over de streep getrokken.
Hadden 4 merken in hoofdzaak.
Accu Panasonic ( boor en slagschroevendraaier ) overgenomen door makita. Slagschroevendraaier is na 12 jaar overleden.
Festool bovenfrees 1010 2 stuks en rotex.
Bosch slagmoersleutel 220 en decoupeerzaag ( decoupeerzaag is sinds 2022 in reparatie en al 4 keer teruggeweest.
Makita accu boor slagschroevendraaier slagmoersleutel op accu ( stroom is al doorgebrand en invalzaag wat slechte materialen zijn daarvoor gebruikt. Handcirkelzaag 235 mm is redelijk.
Hikoki hele range op accu en 220.
36 volt slagschroevendraaier boormachine slagmoersleutel 1050 nm Handcirkelzaag 165 mm ( 66 mm zaaghoogte en past eventueel ook op rail ) decoupeerzaag ( bosch kwam voor 4de keer kapot terug dus was het zat )
18 volt Constructietacker 15 gauge tacker schroefmachine 2500 toeren ( met automaat )
Volgens mij 220 3 boormachines 1 x licht laag toerig een 13 mm en 16 mm kop schaafmachine. Dit 220 jongste is van 2001.
Bosch slagmoersleutel kost kop vervangen 245 euro machine word dagelijks gebruikt.
Dus nu ook op accu van hikoki gekocht Makita is bij mijn werk niet geschikt voor dagelijks gebruik zowel accu als 220 ( 2 vertegenwoordiger zijn geweest en zeggen willen leveren maar geen garantie op levensduur boormachine en slagschroevendraaier werden max. 20 minuten oud.
Dus moest toch overstappen van platform.
Ben ergens op demodagen geweest en twijfelde tussen hikoki en milwaukee. Maar beide vastgehouden en keuze was snel gemaakt. ( eigen vaste leverancier is makita dealer maar bestellen hikoki voor mij )
Als het goed is komt woensdag slijptol, boor(combi)hamer cirkelzaag 18 volt en boormachine en slagschroevendraaier nog binnen.
Maar verschil tussen 18 of 36 volt is minimaal. Van de week met schroefmachine 18volt hele dag geschroefd is accu niet eens leeg.
Maar spijtig om te zeggen was altijd erg fan van makita maar 18 volt ( thuis en vader had het ook ) kan niet tegen die groene op verschil is in mijn ogen te groot.
Invalzaag die dingen om om geleiders te stellen zijn na 1 maand helemaal in of afgesleten en werken niet meer.
Boor op werk veel gaten van 20 en 40 mm. Dan is makita 18 volt gewoon te licht. Boor staat gewoon stil.
Iedereen zei je bent gek nu als ze ermee werken zijn ze snel genezen of overgestapt heb spijt dat ik te laat stap heb gemaakt.
Slagschroevendraaier heb ik persoonlijk nog geen betere in handen gehad ( triple Hammer).