Mafell P1cc decoupeer probleem: motor draait raar

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.372
4.329
Met meggeren stuur je een hoge spanning met een klein vermogen door je bedrading. Is bedoeld voor het meten van isolatieweerstand. Als er een draadbreuk in je kabel zit, maar er zitten nog een paar draadjes vast, dan vindt je op die plek met een gewone multimeter vaak niets, maar met meggeren vind je op die plek vaak een verminderde isolatieweerstand.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.878
1.198
71
Veldhoven
Met meggeren stuur je een hoge spanning met een klein vermogen door je bedrading. Is bedoeld voor het meten van isolatieweerstand. Als er een draadbreuk in je kabel zit, maar er zitten nog een paar draadjes vast, dan vindt je op die plek met een gewone multimeter vaak niets, maar met meggeren vind je op die plek vaak een verminderde isolatieweerstand.
Ja, dat weet/snap ik wel. Maar ik zou het toch niet doen. Trouwens....moet je wel een Megger hebben. Ik verzamel meetinstrumenten, dus ik heb er hier aan aantal staan, werkend, ja. Maar dat zullen niet veel mensen hebben.
Als er in het apparaat elektronica zit, dan blaas je dat wel op.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.