Goede morgen handige Harries, wellicht hebben jullie het al vernomen, ik in ieder geval niet, maar aangezien ik vakantie heb en wat rondstruin op het internet kwam ik een youtube filmpje tegen, waarin de nieuwe Mafell Erika paralelleaanslag werd voorgesteld. In augustus 2021 heb ik mijn Mafell 85 ec set gekocht en met alle tevredenheid, gebruikt bij redelijk wat huis en tuinprojecten in de meest uiteenlopende configuratie's, met tafelverbreding, roltafel of dubbele tafelverbreding. Prima bouwzaagtafel maar er zijn toch wel wat puntjes die voor verbetering vatbaar waren, waaronder de parallelaanslag, wat een crime niet echt gebruiksvriendelijk om die netjes en snel af te stellen, en om over de aanslagliniaal waarmee onderander 45 graden kan worden gerealiseerd maar te zwijgen, deze is namelijk ook vervangen voor een universele liniaalaanslag die met twee hendels kan worden bedient, stukken eenvoudiger en volgens mij minder kans op verloop als je de liniaalaanslag vastzet zoals bij de oude variant, wat een soft die twee draaiknoppen, a je moest ze behoorlijk aandraaien en ik was iedere keer vaak mis welke kant op te draaien als je draaiknopen op zijn kop zitten,...dacht ik hem te hebben vastgedraaid draaide ik hem los of vica versa. Nu komt de vraag heeft iemand van jullie deze nieuw variant al in het bezit of uitgeprobeerd en wat is jullie ervaring/mening???,.... werkt het echt 1000x beter dan zijn voorganger, de prijs voor de paralelleaanslag is €325 euro en voor de universele liniaalaanslag komt neer op €86 euro. Eerlijk gezegd baal ik er van, waarom nu pas de verbeterde versie op de markt gooien dat hadden ze volgens mijn al 20 jaar geleden kunnen doen, wellicht hebben ze in die 2 jaar tijd dat corona de wereld overheerste de tijd genomen om eens na te gaan denken over al die klachten en voilà kijk hier na lang wachten introduceren we ons "nieuw" concept,....het zijn een stelletje snoodaards bij Mafell, innovatie lik mijn vestje, volgens mij zijn er genoeg merken die het beter doen,.........wellicht wordt de volgende een Hammer of een tweedehands Felder of iets wat er op lijkt maar Mafell heeft het bij mij een beetje verbruit.