Lintzaag sicar

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Uhm.

die Sicar van je is exact het zelfde als mijn HBM 400 die ik gekocht heb. Alles op de foto's komt exact overeen met de HBM.

Die Italianen zijn ook niet gek, die kopen net als HBM ook in China in. Ik verdenk o.a. Meber en ook Felder/Hammer daarvan. Mogelijk dat ze in Italië/Oostenrijk nog iets assembleren waardoor er geen Made in China op hoeft.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Toch stond er op de site dat Sicar Europees qua design en produktie was dus ik denk dat daar niet over gelogen kan worden.
Misschien ook wel de reden dat ze een paar jaar geleden ermee gestopt zijn omdat ze niet konden concurreren tegen China?
Omdat Italianen al sinds jaar en dag lintzagen maken en er van oudscher verschillende producenten zijn zoals SCM, Griggio, Sicar, Aggazani en Centauro denk ik dat er gewoon van succesvolle ontwerpen kopieën gemaakt worden in China en dan is in de basis de machine hetzelfde maar zoals bekend wordt er dan bespaard op lagering, geleiders en dergelijke.
Je kan je natuurlijk wel afvragen als machines zo weinig van elkaar verschillen of de prijsverschillen dat nog wel rechtvaardigt?
Als je ziet dat op een Sicar dezelfde geleiders passen als die van een Felder en Panhans en de buitenkant verschilt ook niet veel dan zijn er wel heel veel overeenkomsten, rarara hoe kan dat nou?
Als zoals te zien op het web de nieuwprijs van een Sicar op hetzelfde niveau is als een Felder kan je je afvragen of je dan niet beter af bent met een HBM ipv een Sicar, Felder of Centauro en het vele geld wat je uitspaart beter kan besteden aan andere machines.
De lagering is niet zo duur en misschien is de motor van een Europeaan van een betere kwaliteit maar je spaart wel veel geld uit door een Chinees te kopen en zodra de lagering het opgeeft koop je gewoon lagers van een goede kwaliteit.
Tenslotte is een lintzaag relatief gezien een vrij eenvoudige machine verder.
 
Laatst bewerkt:

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Ach, het is verder een erg leuke machine en hij loopt mooi. Er moet wat aan gebeuren, dat is waar. Wat voor merk het is boeit me eigenlijk niet zo, als ik er maar een mooie precieze machine van kan maken. Te beginnen met de boevengeleiding en de zaaglinten. Verder moet ik nog wat knoppen vinden (liefst eigenlijk grotere wielen ipv knoppen, die zijn wat makkelijker te draaien). Volgende maand kijk ik weer wat verder.

Oh ja Willem, die laatste site die je me gaf heeft ook niks meer. Ook omdat sicar niet meer bestaat. Helaas.

groeten,
Aaron
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hoi Fantic,
Ja, die ronde (dat wiel) is degene die ik bedoel.:D
Wat is de benaming van zoiets? Handwiel?

groeten,
Aaron
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Heeeeey, dat zijn mooie prijzen zeg ;)
Heb niet echt ervaring met bestellen van alie maar moet het maar eens gaan proberen. Moet eerst nog even mijn as opmeten.

Als er staat "Gratis Verzending aan Netherlands via China Post Registered Air Mail" is het dan ook echt gratis en kloppen de dagen die ze daar aangeven?

groeten,
Aaron
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
ja verzenden is gratis.
en reken op 2 tot 3 weken levertijd.

Heb zelf al 90 orders gedaan dus ervaring genoeg.
bevalt prima.
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Weet iemand hoe je deze knop (of wat een knop was) kan los maken. Weet niet hoe het mechanisme werkt en voordat ik hem helemaal sloop...:p

groeten,
Aaron
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 95

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
idd. de borgpen met een 'drijver' er uit tikken.
Ze zitten over het algemeen niet erg vast, gaat je best lukken.
Misschien wel nog een steun (maken/zoeken) om onder het kunststof gedeelte te zetten.
Een beetje vooraan en niet onder de pen natuurlijk maar dat spreekt vanzelf
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
een 'drijver' kun je ook van een spijker maken..
zoek een maat die iets kleiner is als de pen, slijp de punt er af, en hoppa
sla'm dr'uit jong
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad

Bijlagen

  • Schermafdruk 2016-04-28 11.14.37.jpg
    Schermafdruk 2016-04-28 11.14.37.jpg
    24,3 KB · Weergaven: 76

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Mail van Ian gekregen. Lekker snel en duidelijk. Het zijn deze geworden:
3/16" x 10tpi SuperTuff Carbon

3/4" x 3/4 Vari-Tooth SuperTuff Premium
en deze voor Toxic want die had er ook nog een nodig :D:

SuperTuff Fastcut Bandsaw Blade - 3380mm x 3/4" Fastcut

Ben benieuwd naar het verschil. Helemaal als straks de geleider er op zit en hij mooi afgesteld is.

groeten,
Aaron

Net nog een check van Ian gehad of de verschillende lengtes wel kloppen voordat hij ze gaat maken...echt netjes.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.