Lintzaag doosje

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik heb afgelopen week 3 zaaglinten binnen gekregen van Tuffsaws. Deze had ik besteld naar aanleiding van een aantal reviews die ik had gelezen. Geen woord daarvan is gelogen! De "Fastcut" is inderdaad super snel en planken van 15cm hoog schulpen / herzagen is geen probleem op mijn Scheppach BS2 vario. Voorheen was 10cm ongeveer de max op deze machine. Ook het 6mm lint is een aanrader, erg schone snede en kort bochtenwerk was geen probleem op het onderstaande lintzaag doosje.

Houtsoort: conifeer
Afwerking: blanke en donkere antiek was

Foto0190 klein.jpg

Foto0191 klein.jpg

Foto0193 klein.jpg

Foto0194 klein.jpg
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Gaaaf man!!
Heb een leuk idee betreffende een boomdoos, lintzaag zou hiervoor inderdaad ideaal zijn.
Het idee:
Breede basis in de vorm van de basis van een boom, en dan een stammetje, en vervolgens mooie uitwaaierende vormen waar lades in kunnen, man man man, heb er nu al zin in :)
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
@ Akwadraat en Wupsie, pas op, het is erg verslavend! :p

@ Rick, met de hand, conifeer is redelijk zacht. De volgende keer maak ik een schuur-tonnetje om in te spannen op de draaibank, dit moet een stuk sneller gaan maar hier dacht ik pas aan toen ik klaar was. :p
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Je Engels hoeft niet zo heel denderend te zijn hoor, gewoon aanvinken wat je wilt hebben en het aflever adres in het Nederlands invoeren.

Zeker de Fastcut zagen zijn de moeite waard en voor de verzendkosten hoef je het niet te laten, ik betaalde voor 3 linten 5 Pond (6,24 euro)

Groeten,
Patrick
 

ernst

Actieve deelnemer
patrick , bedankt voor de info.
wanneer ik weer wat penningen beschikbaar heb ga ik bestellen.
helaas moer er voor de inkomsten eerst een takkenversnipperaar komen.
lastig hoor , een kanaal voor het huis maargeen schip met geld dat hier aanmeerd.
 

Baan

Actieve deelnemer
31 aug 2012
55
0
Bodegraven
Mooi resultaat. Leuk verjaardagskado.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe de achterkant eruit ziet. Hoe heb de achterzijde vastgemaakt aan het kastje? Heb je daar ook een foto van? (binnen+buitenkant?: beter goed afgekeken dan slecht bedacht...)



Groet,

Baan (met lintzaag, waarvan ik nog niet weet of die dit ook aankan)
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Mooi ontwerp.

Ik vraag me ook af hoe je de lade geleiding gemaakt hebt.
Hoe groot is het doosje?

Zou model zou denk ik mooi zijn als nachtkastje.
 
Laatst bewerkt:

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
@ Baan, zoek eens op "bandsaw box" op youtube, 1001 filmpjes hoe je deze maakt en moeilijk is het niet (tip: gebruik bij het oefenen seconden lijm ipv houtlijm, dan kan je in één keer doorgaan en heb je in 15 minuten een kistje (grof) klaar en begrijp je de techniek, als dit lukt kan je overgaan op "echte" werkstukken en ga je ook schuren, polijsten en afwerken etc)

@Zweihaak, de lades kunnen door de vorm maar op één plek erin geschoven worden en kunnen er dus niet uitglijden. Enkel onder iedere lade 2 kleine strookjes hout gelijmd om de kier rondom hetzelfde te houden. Voor een nachtkastje heb je in dit geval een hele grote lintzaag nodig, mijn maximale zaaghoogte is 16cm dus dat gaat mij niet lukken. De afmetingen van het kistje zijn ongeveer 20cm breed, 10cm diep en 14cm hoog.

Groeten,
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.