lijmfles

Tijmen

Actieve deelnemer
Waardoor zijn de meesten zo lyrisch over titebond? Hij verwerkt wel fijn, dat zeker.

Zie foto, ik gebruikte hiervoor de 'bouwmarkt witte houtlijm' en had het idee dat dat veel transparanter opdroogde, en zeker niet wit.
 

Bijlagen

  • 20210130_190119.jpg
    20210130_190119.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 40

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Klopt, Titebond droogt iets gelig op, Europeese witte houtlijm is na droging transparanter.
De Titebond 3 schijnt redelijk waterbestendig te zijn en is getest op voedselveiligheid. Daarom wordt deze veel voor snijplanken gebruikt.

Ik heb voor het blad van een eiken bijzettafel laatst Griffon KM45 gebruikt en ben daar ook zeer over te spreken.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Hier ook al tijden de lijmen van Titebond en onlangs ook die van Gorilla Glue..., zijn de zelfde flessen maar dan bruin.
Ik bewaar de lege flessen vaak om ze later weer te hervullen met iets anders en als ze leeg raken dan een nacht in water zetten!
Kan eens een keer zijn dat ik een opgedroogd vliesje ervoor heb zitten, maar die peuter je zo weg met de priem.
Laat5ste tijd koop ik de lijm bij Masave! Rick heeft altijd vorraad en de service is Super...
 

Tijmen

Actieve deelnemer
Hier ook al tijden de lijmen van Titebond en onlangs ook die van Gorilla Glue..., zijn de zelfde flessen maar dan bruin.
Ik bewaar de lege flessen vaak om ze later weer te hervullen met iets anders en als ze leeg raken dan een nacht in water zetten!
Kan eens een keer zijn dat ik een opgedroogd vliesje ervoor heb zitten, maar die peuter je zo weg met de priem.
Laat5ste tijd koop ik de lijm bij Masave! Rick heeft altijd vorraad en de service is Super...
Zijn de flessen bruin, of de lijm?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik gebruik nu deze D3 houtlijm Woodfix Super 750 ml
De lijm komt erg gemakkelijk uit de Fles. Al een paar maal en dag of 2 open laten staan en was een keer verstopt. Dopje eraf boortje erdoor en de verstopping was weg. De lijm komt veel gemakkelijker uit de fles dan die van bison en die van de action.
Als ik het goed heb kost 250ml bij de action 2 euro Deze is nu voordeliger.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Voor de meeste toepassingen is de kwaliteit niet van belang. De normale pva lijmen zijn eenvoudig goed en goedkoop te maken. De sterkste lijm is leuk maar ik heb het (nog ) niet nodig. Kijk wat er in het verleden met de gewone witte houtlijm aan tafelbladen is gelijmd. Ik geloof niet dat daar veel van is losgekomen.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Voor de meeste toepassingen is de kwaliteit niet van belang. De normale pva lijmen zijn eenvoudig goed en goedkoop te maken. De sterkste lijm is leuk maar ik heb het (nog ) niet nodig. Kijk wat er in het verleden met de gewone witte houtlijm aan tafelbladen is gelijmd. Ik geloof niet dat daar veel van is losgekomen.
Ik gebruik Titebond vnl. omdat ik het makkelijk en prettig vind werken.
Ik zal ook eens zo'n TS boy bestellen, lijkt me best handig bij verlijmingen als het idd niet uithard. Had eigenlijk anders verwacht en daarom nooit geprobeerd...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.