lijmfles

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
De meeste houtlijmen komen wel in een spuitfles waardoor ze makkelijk te gebruiken zijn.
Ik vond echt ook deze flessen bij Baptist:


Heeft zoiets veel zin als je je lijm niet in grote hoeveelheden gebruikt/koopt? Het ziet er in ieder geval wel erg makkelijk uit
Ik vraag me alleen af of je dan de kleine flesjes wel over gaat gieten...….
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Ik heb er twee, eentje keertje gekregen. Het is in sommige gevallen net iets makkelijker, je hoeft de fles niet op zijn kop te gebruiken, etc. Maar je moet ze wel blijven vullen, ik heb een grote fles houtlijm staan en daarmee vul ik de kleintjes.
Maar goed of dit mijn leven totaal heeft veranderd....? Niet echt, daarvoor lukte het me ook om hout te lijmen..:)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.407
297
omgeving Rotterdam
De meeste houtlijmen komen wel in een spuitfles waardoor ze makkelijk te gebruiken zijn.
Ik vond echt ook deze flessen bij Baptist:


Heeft zoiets veel zin als je je lijm niet in grote hoeveelheden gebruikt/koopt? Het ziet er in ieder geval wel erg makkelijk uit
Ik vraag me alleen af of je dan de kleine flesjes wel over gaat gieten...….
Ik had een glubot fles en die kon ik weg gooien, nadat lijm in de tuit dik was geworden en ik na veel geklieder geen zin meer had om hem open te krijgen. Daarbij kwam dat ik daarvoor al merkte dat de opening snel verstopt raakte en ik daar ook mee zat te kliederen.
Uiteindelijk heb ik de fles weggegooid en gebruik nu weer gewoon de grote 750ML witte houtlijm in combinatie met een vinger of een siliconen kwast om alles uit te smeren. Dat bevalt me beter.

Voor mij was het een leuke gimmick die je veel op YT ziet en ik mee ging in de hype:) Die "as seen on TV" factor speelde ook mee bij het proberen van titebond. Op zich fijne lijm maar ik had werkelijk alles onder de lijm zitten omdat het net water was.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik ga met bovenstaande mee.
Heb ooit zo'n klein flesje van titebond gekocht met schenktuitje, maar die loopt al snel vol en op een gegeven moment heb je geen zin meer om alle los te peuteren.

Over de kwaliteit van titebond lijm trouwens weinig te klagen :)
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Heb 2 van die lijmpotten 1 grote en 1 kleine was een set aanbieding.
Het grote voordeel vind ik dat je de lijmpot niet op de kop hoeft te houden en je makkelijk de lijm kunt doseren.
Een nadeel is het schoonmaken heb de kleine na veel gepriegel gelukkig weer schoon.
Ik had er Titebond 3 in zitten en als dat droog is ja dan doet water niet veel.

Zou ik het weer kopen, denk het wel maar dan alleen de grote en het is wel handig om de voorraad lijm in wat grotere verpakking te hebben.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Mijn lijminstallatie..... verfvaatje, bij te vullen uit de kruik of emmer.
 

Bijlagen

  • 744D2FA2-F61C-4276-BD51-E32C1D89D5D0.jpeg
    744D2FA2-F61C-4276-BD51-E32C1D89D5D0.jpeg
    49,5 KB · Weergaven: 97
  • 1A8658F8-3679-40FE-A3DF-62782215C78B.jpeg
    1A8658F8-3679-40FE-A3DF-62782215C78B.jpeg
    50,3 KB · Weergaven: 95
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.795
950
Leeuwarden
Ik koop bij de Makro een paar knijpflacons voor sausen en vul die met lijm. Deze zijn overal te koop, zoals bij Bol bijvoorbeeld. Maar kijk eerst maar eens bij de HEMA:cool: Ik zag bij de plastic flessen webshop trouwens ook lijmflacons voor eenpaar euro....

Fons
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.830
392
38
Enkhuizen
Ik heb de grote en kleine lijmfles nu al een jaar of 5 en mij bevallen ze uitstekend.
Er komt altijd lijm uit zonder ze ondersteboven te schudden.
Als je het dopje erop doet drogen ze niet uit.
En mocht de boel verstopt zitten is dat met een beetje heet water uit de kraan of waterkoker binnen 1 minuut verholpen.

Beste lijmfles tot nu toe voor mij.
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
@Roeland
Droogt de lijnolie niet uit? Of gebruik je die met enige regelmatig, waardoor ze regematig bij vult. Zelf olied niet vaak.

Ik bewaar ze nu in vacuümzakken (foodsaver voedselzakken), of als de olieblik vrij vol zit deuk ik deze in om zo min mogelijk luchtruimte te creëren. Als ze in potten doe, krijg ik altijd een uitgeharde laag.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
@Roeland
Droogt de lijnolie niet uit? Of gebruik je die met enige regelmatig, waardoor ze regematig bij vult. Zelf olied niet vaak.

Ik bewaar ze nu in vacuümzakken (foodsaver voedselzakken), of als de olieblik vrij vol zit deuk ik deze in om zo min mogelijk luchtruimte te creëren. Als ze in potten doe, krijg ik altijd een uitgeharde laag.
Joop, nee deze droogt niet uit want ze sluiten mooi af immers de lijm moet ook niet uitdrogen! Voordeel ik kan m"n kwast in de pot laten staan voorheen moet ik de kwasten in de terpentijn zetten of schoonmaken wat ik dan wel een vergeet met als resultaat dat ik die kwasten kon weggooien

Af en toe de pot en deksel schoonmaken van gemorste gedroogde lijnolie of lijm volstaat.
Als je af en toe de olie gebruikt is het zaak om de tuut goed op de pot te duwen zonder vervuiling er tussen dan kan je het lang bewaren.


groetnis, Roeland
 
  • Leuk
Waarderingen: Joop van M

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Toevallig was ik ook naar zo'n Glubot aan het kijken.. maar ik ga nu ook voor de lijmpot met kwast.

Tijdens een cursus ook mee gewerkt, en ik dacht altijd dat het zou uitdrogen omdat ik het niet dagelijks gebruik. Ga ik die pot maar eens bestellen 😁 want de bison fles zelf is heeeeel irritant omdat het tuitje wel eens verstopt raakt
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
574
284
Ik ben wel groot liefhebber van de glubot. Ik sta met tussenpozen veel of weinig in de schuur, en deze verstopt niet tot nauwelijks. Als ie wel verstopt raakt schroef ik het dopje eraf en pulk ik zo het restje eruit. Ik heb vorig jaar op de ODH wel wat reservetuutjes gekocht, maar nog niet hoeven gebruiken. Ik heb er Bison D3 in zitten.
Ik vind het echt HEEL veeel fijner werken dan die gele Bison flessen
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik gebruik al jaren gewoon grotere 0,75L lijmflessen en zo lang ik aan het dopje denk heb ik nooit last van verstopping. Mocht de dop een keer vergeten zijn dan ga ik er even met een klein boortje doorheen en is de fles weer bruikbaar. Zie het nut van de gluebot dan ook niet echt eigenlijk.
 

Mark84

Actieve deelnemer
20 mrt 2018
59
18
Arnhem
Ik zelf gebruik al lange tijd de flessen van titebond van de baptist zowel groot als klein en voordeel is je kan de inhoud zien en lijm loopt vanuit tuittje makkelijk terug in fles. Zo heb je dus ook geen last van verstopte flessen zoals bij bison.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.