Lidl producten? Go of No-Go?

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
Wellicht niet toevallig, maar mijn instagram laat een mooie reeks producten zien van Lidl (mag ik hier merken noemen?):
- set japanse zagen handzagen
- een vlak en vandiktebank (Parkside, 8 000 tpm, 1250 W, 199 euro)
- een Güde afzuiginstallatie (550W, debiet: 1 000 m³/uur, 65l containerinhoud, 129 euro).
- een 'Lederhose'...wacht, vergeet die maar, niet belangrijk :ROFLMAO:

Ik ben een hobbyist die nu nog werkt met:
- een handschaaf / tafelzaag om mijn spullen haaks/vlak te krijgen
- een bouwstofzuiger uit de Hubo. Hierbij moet ik telkens de darm verplaatsen van mijn tafelzaag -> invalzaag -> schuurmachine -> tafelzaag -> ....

U voelt me wellicht al komen: zijn die twee elektrische zaken de investering waard, voor wat ik het als hobbyist maar gebruik of hou ik mijn handen hier beter af wegens meer ergernis en stukken dan plezier?

Alvast bedankt voor al jullie tips...
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
mag ik hier merken noemen?
als het niet bedoeld is om reclame te maken, mag je merken noemen
anders wordt het iets te moeilijk

zijn die twee elektrische zaken de investering waard
hier zitten wel wat lidl-fans
uiteraard heeft alles zijn prijs-kwaliteits-verhouding

om het ons makkelijker te maken kan je de url's van de produkten waarover je schrijft, toevoegen
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Ik heb een paar lijmklemmen van de lidl die zijn prima.

Heb ook een parkside bovenfrees. Daar ben ik geen fan van. De bitjes zijn ook waardeloos.

De bandschuurmachine die ik heb doet wat ie moet doen, maar niet heel fantastisch.

Wat de Zot hierboven zegt. Voor het geld is het best redelijk. Maar het blijft goedkoop gereedschap.
 

Magda

Actieve deelnemer
23 dec 2020
61
102
Lelystad
Ik heb het ook als hobbyist. Omdat de prijs leuk is en ik niet precies weet wat ik nou precies wil gaan doen, vind ik dit een goede oplossing. En dan vind ik een echt merk weer te duur. Dit is leuk om uit te proberen. En ben er tevreden over. Doet wat het moet doen
Zoveel mensen, zoveel merken, zoveel wensen
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb zojuist mijn eerste ervaring met hun aftersales opgedaan. Ik heb, naast een zwik aan handgereedschap, bitjes en zaagjes etc etc een:

klopboormachine
slagschroevendraaier
reciprozaag

allmaal op het 20v accusysteem van de Lidl - Parkside dus. De slagschroevendraaier legde onlangs het loodje tijdens het bouwen van mijn nieuwe trap. Aangezien de klopboormachine het ook meer dan prima aan kon (zelfde draaimoment, maar dan zonder slag) daarmee verder gewerkt en de slagmachine aangeboden voor garantie via de website.

Ik kreeg de volgende dag reactie (telefoon) met wat vragen.
Daarna volgende een retourlabel (mocht hem laten ophalen, maar heb hem afgegeven bij een UPS punt)
Toen kreeg ik een handgeschreven kaartje met excuses voor het ongemak en een aardigheidje (meetlint met waterpas)
En vandaag, kort daarna, een nieuwe machine met de post.

Ik had geen bon meer (in de winkel gekocht ipv via de webshop) maar kon de aanschafdatum nog aantonen middels een foto uit mijn google historie (unboxing op de dag van aanschaf) en de machine was via serienummer bekend bij ze.

We hebben het over een machine met een aanschafprijs van 35 euro's, lieve mensen. Ik gebruik hem niet vaak (hij is te zwak voor de 110nm bouten op de autovelgen, waar hij eigenlijk voor gekocht is) maar de aftersales lijkt mij dik in orde, ze doen in ieder geval hun best en helpen je vlot weer op weg. Ik denk erover om ook de accu-handcirkelzaag te halen als die er weer ligt. Het is alleraardigst spul voor het geld en de accu's zijn ook gewoon goed te betalen, heb 2x2Ah en 2x4Ah liggen, laatstgenoemde gebruik ik uiteraard het meest.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.162
868
Ulvenhout
Ik heb een accu schroefmachine en slagmoer schroevendraaier van de performance serie. Die zijn koolborstelloos. Tot op heden ben ik er erg tevreden over. De slagmoer schroevendraaier maakt ook de bouten los van de auto. Uiteraard niet zo snel als een slagmoersleutel, maar het werkt prima.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
De beitels en zagen worden hier ook vaak geprezen voor dat geld. Heb er zelf geen ervaring mee maar zou het zeker niet op voorhand afwijzen "omdat het van de Lidl komt".
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Pieken en dalen. Zie het als een avontuur.
Nazorg moet goed zijn. Impulsaankopen zijn voor hen een belangrijk ding. Wat vandaag aantrekkelijk in het schap van de (web)winkel ligt kan morgen op of weg zijn, dus nu of nooit. Als man je dagelijkse boodschappen doen bij Lidl heeft het voordeel dat je gelijk even in het non-food schap kunt kijken. Zekerheid dat je niet in de kou staat als het gereedschap tegenvalt maakt het makkelijker om het in je karretje te laden tussen de uien en de luiers. Op die manier geef je boodschappen doen toch een mannelijk tintje. Je werkt aan je man-cave.
Als je weet dat ze wat nazorg betreft teleurstellen dan was de aankoop van gereedschap geen succes en dan hoef je er voor je huishoudboodschappen ook niet meer heen.
 
Laatst bewerkt:

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Zelfs de anwb gebruikt een van de parkside boormachienes
Heb zelf 3 stuks voor hobby gebruik ze bevallen goed , zelf die waar alleen de bitjes in kan is bedoeld voor
Kleine bouten en moeren tot m8, kreeg de moeren van mijn boottrailer er zelfs mee los gerameld
Verder met andere dingen van parkside heb ik nog geen ervaring,
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Tot op heden ben ook ik tevreden over de dingen die ik bij de lidl heb gekocht. Ik heb een keer een led bouwlamp gekocht en deze ging na verloop van tijd flikkeren. Zonder problemen een nieuwe gekregen. Ja die had hetzelfde probleem. Ding in de hoek gegooid en na een jaar kwam hij weer tevoorschijn. En werkt sindsdien probleemloos.
Wat ik nooit zou kopen zijn die vlak-en van-diktebanken in deze prijsklasse. Heb ze verkocht van scheppach onder een ander label. Ze doen het maar de geleider is waardeloos.Dus haaks schaven kan je zo uit de doos vergeten. Je kunt natuurlijk zelf iets maken.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik heb een sleuvenfrees van Parkside, de eerste heeft het 2 meter gedaan voordat ie plof zei. Aftersales prima want terug sturen en een week of 3 later kreeg ik een nieuwe. Maar ja, de verbouwing lag wel 3 weken stil (als ik niet de frees van de aannemer had mogen lenen 😉 ). Dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Al had ik denk ik als de nood echt hoog geweest was gewoon een nieuwe gekocht tijdens het wachten op vervanging. Want het kost niet veel.

Maar het blijft wel no-nonsense weggooi gereedschap qua look&feel. Gebruik mijn andere (professionele) gereedschap ook met meer plezier dan die Parkside unit.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
ik heb een borenslijper ik geloof dat hij 20 euro kosten.
dat ding heeft zijn geld al dubbel en dwars opgebracht
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Ooit een Lidl invalzaag gehad. Om het principe uit te proberen met mijn cliënten. (Verstandelijke beperking) werkt veiliger dan een cirkelzaag. Na wat plexiglas 2mm en wat laminaat “schulpen” sprongen de kogellagers eruit. Niet aangeboden voor garantie, dacht dat dat op niets zou uitlopen. Dat blijkt dus niet het geval. wel meteen een Festool besteld omdat de cliënten perfect met deze zaag kunnen werken.
Dus verwacht je niet teveel en gebruik je het niet dagelijks, probeer het zeker. Als je de boel vaak en zwaar belast zou ik toch voor iets degelijkers gaan.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Tot op heden ben ook ik tevreden over de dingen die ik bij de lidl heb gekocht. Ik heb een keer een led bouwlamp gekocht en deze ging na verloop van tijd flikkeren. Zonder problemen een nieuwe gekregen. Ja die had hetzelfde probleem. Ding in de hoek gegooid en na een jaar kwam hij weer tevoorschijn. En werkt sindsdien probleemloos.
Wat ik nooit zou kopen zijn die vlak-en van-diktebanken in deze prijsklasse. Heb ze verkocht van scheppach onder een ander label. Ze doen het maar de geleider is waardeloos.Dus haaks schaven kan je zo uit de doos vergeten. Je kunt natuurlijk zelf iets maken.
Klopt helemaal van die vlak- vandiktebanken. Dat waren vast dan Woodstars? Toch heb ik er van 2005-2019 alles mee geschaafd. Het exact haaksen deed ik met de handschaaf. Door het vele 'moeten' kan ik dat nu dan ook redelijk, dat is uiteindelijk een voordeel gebleken.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
Ik gebruik de Parkside afkortzaag nu een dik half jaar en ben er erg tevreden mee.
Ik was verbaasd dat de machine door Scheppach is gemaakt. Ik moet trouwens zeggen dat net als met de onlangs aangeschafte lintzaag van Scheppach, ook deze afkortzaag perfect was afgesteld. Ik had gelezen dat er nog wel eens iets aan de haaksheid van het zaagblad moet worden bijgesteld en aan de laser, maar nee, alles tiptop in orde. (y)
DSCF3980.JPG
Dat ik geen machine uit het hogere segment heb aangeschaft had alles te doen met mijn stille hoop op iets waar ik al jaren op liep te spinzen. In een ander draadje is inmiddels te zien dat dit spinzen is afgelopen en de DeWalt 1251 uit 1987 in mijn schuur staat, maar dit terzijde...:)
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Ik heb al jaren een hoop accugereedschap uit de 20 Volt serie naast mijn Makita's.
Te weten:
schroefklopboor
haakse slijper
decoupeerzaag
reciprozaag
heggenschaar
telescopische heggenschaar
De boor is wat groter en zwaarder dan mijn Makita, verder doet hij goed zijn werk.
Op Youtube staan veel vergelijkende filmpjes en daar komt Parkside er verrekte goed uit!!
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Zo'n accuboor kost 80- euro bij de Lidl. Koop ik op het juiste moment een makita machine, dan ben ik (iets) minder geld kwijt en heb (duurt altijd wel even) er een accu bij van 5ah. Inmiddels heb ik al zoveel accu's dat ik aan accumanagement moet gaan doen om ze allemaal regelmatig te gebruiken.

Ik heb niets tegen Lidl-spul, maar heb je eenmaal wat van Makita, dan is het accugereedschap niet direct een heel logische keuze.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.