Ik ben producent van ligfietsen en cargobikes en maak vooral onderdelen daarvoor. Vooral van aluminium, maar hout vind ik ook prettig om mee te werken. En het toeval wilt dat je met houtbewerkings machines en gereedschappen ook goed aluminium kunt bewerken. Ik zie wel eens mensen uit een grote boom met elektrisch aangedreven gereedschappen snel hout afnemen. Daar ben ik vooral in geïnteresseerd. Ik heb laatst een 115 mm schijf met 3 hardmetalen snijtanden van ca 3 mm dik gekocht voor op de haakse slijper. Dat ging al aardig de goede richting uit. Ik heb hier ook een aluminium afkortzaag staan met fijn zaagblad wat ook wel goed werkt. Maar ik zoek nog verfijning/diversiteit van machines en gereedschappen om sneller, veiliger en verfijnder te werken. Vrij uit de hand voor holle en bolle 3D vlaken. Om bijvoorbeeld een productiemal te maken voor een voertuig. Je hoeft natuurlijk geen ervaring met aluminium te hebben om mij verder te kunnen helpen.
Ik ben ook benieuwd of er een handleiding is voor dit forum voor wat tips en gewoontes hier.
Bij voorbaat dank.
Groeten,
Leo
Ik ben ook benieuwd of er een handleiding is voor dit forum voor wat tips en gewoontes hier.
Bij voorbaat dank.
Groeten,
Leo