Lamelparket (14MM) plaatsen - welke apparaten

J

j1eke

Guest
Inderdaad een mooi prijsje. Niet meer vastzitten aan het stopcontact heeft veel meerwaarde.
Ik heb zelf niks van dat platform, volgens mij zijn de accu's niet uitwisselbaar met het grote LXT 18V platform van Makita. Je zit dus wel vast aan de beperkte capaciteit van de accu en kunt er geen grote bijkopen, geloof ik. Maar misschien kun je, mocht het nodig zijn, een grotere aftermarket accu vinden oid, maar daar heb ik geen verstand van.
Als je van plan bent in de toekomst meer van hun machines op accu te kopen zou ik wel eerder kijken naar het LXT-platform. Maar als je niet verwacht veel vaker te gaan klussen als je huis klaar is dan moet dit wel voldoen. Het is ook een lichte boor/schroefmachine, dus vooral geschikt voor het in elkaar zetten van kasten en dat soort klusjes om het huis. Altijd handog om te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

jorisvh

Post veel
Zeer goede prijs voor 2 toestellen, doordat je de kost van de 2 (kleine) accu’s en de lader deelt en allicht ook omdat deze modellen uit het assortiment zijn
dat verandert natuurlijk niks aan de kwaliteit en de specs die goed zijn voor sporadisch gebruik, zoals makita ook zelf zegt: “Instapserie met eigen accuplatform voor regelmatig, niet-dagelijks gebruik.”
als dit het begin is van een reeks accu toestellen zou ik, zoals @j1eke zei, voor het LXT platform gaat waar een ruimere keuze aan professionele toestellen zit.
als je de schroefmachine (waarvoor accu onmisbaar is) niet dringend nodig hebt, zou ik voor de decoupeerzaag (waarvoor accu m.i. een minder grote toegevoegde waarde is) voor de 4329K snoerversie uit de professionele reeks gaan.
de uitgespaarde 100€ is het begin van sparen voor een LXT platform schroefmachine.
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
305
120
Zuid Holland
Zeer goede prijs voor 2 toestellen, doordat je de kost van de 2 (kleine) accu’s en de lader deelt en allicht ook omdat deze modellen uit het assortiment zijn
dat verandert natuurlijk niks aan de kwaliteit en de specs die goed zijn voor sporadisch gebruik, zoals makita ook zelf zegt: “Instapserie met eigen accuplatform voor regelmatig, niet-dagelijks gebruik.”
als dit het begin is van een reeks accu toestellen zou ik, zoals @j1eke zei, voor het LXT platform gaat waar een ruimere keuze aan professionele toestellen zit.
als je de schroefmachine (waarvoor accu onmisbaar is) niet dringend nodig hebt, zou ik voor de decoupeerzaag (waarvoor accu m.i. een minder grote toegevoegde waarde is) voor de 4329K snoerversie uit de professionele reeks gaan.
de uitgespaarde 100€ is het begin van sparen voor een LXT platform schroefmachine.
Dat, en over X jaar zijn accu's beduidend minder geworden waar de netspanningsversie nog lekker doorgaat.
Aan de andere kant, volgens mij een prima scherpe prijs voor okay gereedschap voor nu-en-dan-gebruik.
 

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
74
8
Oss
Een decoupeerzaag zaagt altijd wel. maar belangrijker zijn juiste zaagjes en vertanding. Met tanden omhoog of omlaag ivm splinteren
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.774
2.608
Gaanderen
Er zijn adapters te koop om andere merken accu's ook op makita machines en visa versa te monteren.
Ja dat gaat ten koste van de vormgeving. Ik kan nu op een ryobi machine een milwaukee accu plaatsen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.