Ik maak voor de eerste keer een kast met lades. Ik kan alleen nergens een goed stappenplan vinden hoe te werk te gaan. Ik ben nu bezig met de kastombouw, dat lijkt me de eerste stap. Daarna denk ik eerst de ladegeleiders kopen en vanuit daar de afmetingen van de lade berekenen? Als ik simpele geleiders wil die wel softclose hebben, dan kom ik denk ik bij zoiets uit?
www.ijzerwarenwinkel.org
Hoe nauw luistert de diepte van de lade? Als je ze minder diep maakt dan wat de geleider aankan dan komen ze in geopende toestand te veel naar buiten lijkt mij? Dat is niet zo fraai natuurlijk.
Op Youtube zie ik wel veel filmpjes over het maken van een lade, of het monteren van de geleiders, maar niet van het hele stappenplan.
Maken jullie de kastombouw voor een ladekast altijd met achterwand of alleen met een paar verstevigings latten aan de achterzijde?

Softclose Ladegeleiders | Max 45 Kg | 350 t/m 700 mm
- Met Softclosemechanise- Lade gaat zachtjes laatse paar cm dicht- Binnenprofiel uitneembaar- Volledig uitrekbaar- Kogelgelagerd- Prijs per paar

Hoe nauw luistert de diepte van de lade? Als je ze minder diep maakt dan wat de geleider aankan dan komen ze in geopende toestand te veel naar buiten lijkt mij? Dat is niet zo fraai natuurlijk.
Op Youtube zie ik wel veel filmpjes over het maken van een lade, of het monteren van de geleiders, maar niet van het hele stappenplan.
Maken jullie de kastombouw voor een ladekast altijd met achterwand of alleen met een paar verstevigings latten aan de achterzijde?