Lades achter inliggende deuren

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Ik heb het uitgetekend in Sketchup om voor mezelf een wat beter beeld te krijgen. De lade zijkanten wil ik van 12mm maken en de bodem van 9mm

Optie 2, beide kanten 36mm verdikken, 110% inliggende scharnieren. Door de zijkant van 12mm hou ik 9mm over tussen buitenkant lade en binnenkant verdikking. De verdikking heb ik vanaf voorkant kast 9cm naar binnen geplaatst vanwege het scharnier. Hierdoor vallen de lades dus een stuk terug en zijn ze een stuk smaller
vooraanzicht inliggend.PNGlades inliggend.PNG

Optie 3, voorliggende lades (2 opties), een stuk grotere lade. Ik vind het wel druk ogen maar het gaat niet om wat ik vind :). Lijkt me wel lastiger om het in dit ontwerp allemaal goed precies af te stellen maar dat zal vast goedkomen.
1636649157483.png1636649184105.png

Ik ga het met ze bespreken en laat het wel weten wat het wordt. Zal sowieso ene bouwverslag maken als ik begin.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Als het om de drukte is, dan is volledig opliggend werken optisch volgens mij toch een stuk rustiger. In mijn keuken zijn de tussenruimtes 1 of 2 mm, afhankelijk van de plek waar je kijkt: tussen lades onderling, of tussen deuren. Vanaf een afstand vallen de naden tussen lades en deuren bijna helemaal weg.

Als je zowel deuren als de lades push-to-open maakt kun je die illusie nog versterken, doordat er helemaal niets uitsteekt of het front onderbreekt. Het wordt dan als het ware een ononderbroken wand. In jouw ontwerp zal het relatief druk worden, want tussen iedere set deuren heb je het corpus en de extra naden ertussen. Dat is volgens mij veel drukker, omdat je niet een nette regelmaat hebt. Enige manier die ik zie om dat heel strak te krijgen is door te doen wat ik in de plint heb gedaan: alles matzwart afwerken zodat je geen overgangen en naden kunt onderscheiden. Maar of je een heel matzwarte wand erg lang leuk vind?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.