ladenkastje tbv gereedschappen van het meisje :)

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Nog wat foto's:
DIY lijm contraptie gemaakt van multiply en een verzaagde kunstof snijplank, gezien op houtmot.
Deze heb ik gebruikt voor het verlijmen van de frontjes.

IMG_0005.JPG

Boormal voor de ladenfrontjes tbv de grepen, gemaakt van reststukken.

IMG_0006.JPG

Boormal in action :)

IMG_0007.JPG

En hier is het allemaal mee gezaagd>zaag contraptie mark 1

IMG_0008.jpg

Aanslagen voor de zaagslede:

IMG_0009.JPG
IMG_0010.JPG

Ladefrontje zonder olie
 

Bijlagen

  • IMG_0011.jpg
    IMG_0011.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 250

Michielw

Actieve deelnemer
16 sep 2012
27
0
Groningen
Ziet er netjes uit.
Zijn dit klemmen van ecotools?
Zou je verschil met bessey kunnen omschrijven (als je ervaring hebt met vergelijkbare bessey natuurlijk).
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Het zijn inderdaad ecotools klemmen, ze doen wat ze moeten doen: klemmen.
Dit type klem is wel heel basaal trouwens, dus wou ik er niet teveel geld aan uit geven.
Het belangrijkste verschil met bessey klemmen is vooral de prijs :)
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Vandaag heb ik een start gemaakt met het zagen van de delen voor de overige lades.
Deze gaan twee staande kastjes bevolken die ook onder het werkblad komen.
Voor de verandering maar eens weer gezaagd op de mft tafel, uiteraard mbv lineaal , aansla en achterste fence.
Vers zaagblad in de machine, en een nieuwe lineaal op de tafel, wat kan er dan mis gaan??
De lineaal en de achterste fence 100% haaks tov elkaar afgesteld, en de eerste delen gezaagd.
What the f*ck??
De delen zijn EN niet 100% haaks in het vlak, EN er zit een milimeter verschil in de maat aan de achterkant.
Alle spullen van de tafel gehaald, en gekeken of alles goed vast zit, ja hoor, muur vast.
No een keer met mn grootste winkelhaak de haaksheid gecontroleerd, ja hoor.
Hup, weer lekker zagen, vier delen uit een groot paneel gezaagt, en weer het zelfde probleem.
Leg het paneel goed aan tegen de achterste fence, en schuif hem dan door tot tegen de aanslag, lineaal zit goed vast, is niet getordeerd, en bij de 5 gezaagde delen zit wederom de eerder genoemde afwijking in de maatvoering aan de achterzijde, met als raar detail dat deze varieerd.
Gadverdamme, wat is dat?
Mijn enige conclusie is dat of de achterste fence door dat deze onder spanning staat, mischien iets hol of bol is gaan staan.
Aangezien ik graag verder wil, de hele reut er maar afgetrapt, en de altijd 100% betrouwbare quaschdoggs gebruikt.
Wat een heerlijkheid!!!
Alle gezaagde delen zijn nu mooi haaks, en gelijk qua maatvoering!!
Vraag mij toch af wat er mis is met de methode met de fence, zal daar vanavond nog eens naar kijken, nog tips???
En ja: ik zet het te zagen materiaal vast met een lijmklem :)

De verzaagde foute paneeltjes maar op de scheppach herzaagd, gaat toch wel een stuk sneller :)
Ik maak nu dus qua hoogte twee lades.

Plaatje bij het praatje:

IMG_0007.jpg
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Met de scheppach zaagtafel de paneeltjes voorzien van een groef tbv de multiplex bodem, ben nu bezig om uit de korte zijden een cm materiaal weg te halen, zodat het lijmoppervlakte vergroot wordt, straks ook even een partij bodems zagen :), dat kan dan weer mooi op de mft :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.