Ik kon totaal niet meer volgen maar denk dat ik nu begrijp dat de term scharnier hier gebruikt wordt voor zowel scharnieren (waarmee je deur opendraait) als voor geleiders (waarmee je lades/schuiven/schuiflades bewegen)
ik begrijp dat je de ladegeleiders deze keer aan de zijkant gaat gebruiken en dat je een plaatje van 6mm tussen korpus en geleider zet zodat je ~18mm tussen korpus en ladezijde hebt.
dan is mijn vraag of het oorspronkelijke front een scharnierdeurfront (draaideur) blijft of dat een ladefront (dubbel ladefront vast aan de onderste lade) wordt.
als de oorspronkelijke standaard scharnieren blijven, is 6mm opdikking niet genoeg. bij een standaard blum scharnier voor opliggende deuren heb je 12mm (+ wat marge) nodig.
Bekijk bijlage 167857
dat is voor het geval de scharnieren in de hoogte tussen de lades komen. als je de scharnieren ter hoogte van de lades wil zetten, is het 21,5 + marge.
bedenk dat niet enkel de lade voorbij de deur moet geraken maar ook het deel van de geleider dat aan de lade hangt.
alternatief is standaard scharnieren door 0-insprong scharnieren vervangen. die zijn een stuk volumineuzer maar zorgen ervoor dat een geopend front volledig voorbij de opening draait.
Bekijk bijlage 167858
die moet je in de hoogte wel tussen de lades zetten.
als de scharnieren verdwijnen en je maakt er een ladefront van, dan is de 6mm zelfs niet nodig.