Zo'n toolcabinet is inderdaad erg mooi, en alleen al het maken is een ervaring opzich lijkt me. Ik heb er ook wel eens over nagedacht om zoiets dergelijks te maken, maar tot op heden geef ik toch zeker de voorkeur aan het gewoon los aan de wand hangen van het gereedschap. Dit om meerdere redenen; ten eerste lijkt me zo'n cabinet erg 'propperig', wat me lastig lijkt als je snel iets nodig hebt, en het ook weer snel terug wilt hangen. Dat is uiteraard afhankelijk van de grootte en het ontwerp/inrichting van de kast. Ten tweede weet je nooit hoe je gereedschapverzameling uit gaat breiden, en straks is dan misschien de kast te klein, of moet je hem helemaal opnieuw indelen.
Uiteraard heeft het ook voordelen, het gereedschap wordt niet stoffig, en misschien helpt het zelfs tegen roest, waarvan mijn gereedschap veel last heeft.
Dit uiteraard niet om te ontmoedigen

, maar deze overwegingen hebben er bij mij tot nu toe tot geleid geen cabinet te maken. Misschien komt dat ook doordat ik heel veel geschikte wandruimte tot mijn beschikking heb. Maar ik zeg nooit nooit, misschien krijg ik binnen afzienbare tijd ook kriebel in't hoofd