kriebel in mijn hoofd : toolcabinett

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
het jeukt al een stuk minder!!! ik denk dat ik met de afwerking nog wel even bezig ben maar dat is niet erg. deze kast blijft voorlopig mooi op zijn plek hangen en gaat mij veel plezier bezorgen.

rick
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Nou....weer eens even een beetje leven in dit topic brengen.
Ik ben ook begonnen met een gereedschapskast (tool cabinet), zoals op de afbeelding die ik op de eerste pagina van dit topic heb geplaatst.
Ik zit nu alleen even met een (mogelijk) probleempje. Mijn kast wordt 900mm breed....dan zou je verwachten dat de beide deurtjes, die opliggen, allebei 450mm breed worden.
Mij lijkt alleen, dat ik ze dan niet open en dicht ga krijgen, aangezien zowel de kast als de deurtjes allebei 100mm diep worden. Bij het openen zullen deze elkaar dan gaan raken, ben ik bang!

Hoe kan ik dan berekenen hoe groot ik de eventuele speling in het midden tussen de deurtjes moet laten???
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Ik snap wat je bedoel.dan laat je de deuren gewoon doorlopen en de omranding van de deurtjes laat je een cm terugvallen aan de middenkant
zodat de deurtjes goed opengaan .dan klemmen ze niet.
hoop dat je snap wat ik bedoel.anders moet je het laten weten.dan probeer ik foto te maken.
heb zelf kastje zo gebouwd
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
He René
Ik dacht eerst dat JIJ weer een van je plannen ging/gaat uitvoeren. Toen las ik dat er een kaper op de kust is. Heb jij oolt dit plan tot uitvoer gebracht?
hg Hugo
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Wil nog steeds een hang gereedschapkast maken t.z.t meer wil graag eerst wat tekeningen (sketchup) zien en foto's en filmpies zijn altijd welkom ,toch .
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Ik zal morgen foto maken.
ik heb de kast alleen in gebruik voor gutsen en beitels
zodat ze veilig opgeborgen zijn i.v.m de kids
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ik snap wat je bedoelt, daar zat ik zelf ook al eens aan te denken.
Maar optisch is dit natuurlijk niet de mooiste oplossing als de deuren geopend zijn.
Als ze gesloten zijn wel natuurlijk....hmmm...lastig...keuzes maken :confused:
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Nou....weer eens even een beetje leven in dit topic brengen.
Ik ben ook begonnen met een gereedschapskast (tool cabinet), zoals op de afbeelding die ik op de eerste pagina van dit topic heb geplaatst.
Ik zit nu alleen even met een (mogelijk) probleempje. Mijn kast wordt 900mm breed....dan zou je verwachten dat de beide deurtjes, die opliggen, allebei 450mm breed worden.
Mij lijkt alleen, dat ik ze dan niet open en dicht ga krijgen, aangezien zowel de kast als de deurtjes allebei 100mm diep worden. Bij het openen zullen deze elkaar dan gaan raken, ben ik bang!

Hoe kan ik dan berekenen hoe groot ik de eventuele speling in het midden tussen de deurtjes moet laten???

Als je het draaipunt (de locatie van de scharnieren) goed kiest, is het toch geen enkel probleem? Je hebt dat zelf ondertussen waarschijnlijk al ontdekt :)

mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.