Koude of rommelige werkplaats (dilemma)

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.006
824
Omgeving Leiden
Heb ik nog een vraag. Ik dacht eraan als werkbank zo'n oud stalen bureau met linoleum blad te kopen. Die zijn heel stevig en voor weinig op mp te krijgen. Zou dat wat zijn?
Dat kan prima. Misschien moet je zo'n bureau wel,op klossen zetten oid, wat het zou kunnen dat die wat te laag is. Maar stevig zijn die dingen in elk geval wel.
 

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
368
129
Misschien moet je zo'n bureau wel,op klossen zetten oid, wat het zou kunnen dat die wat te laag is. Maar stevig zijn die dingen in elk geval wel.
Ik zou die zeker op klossen zetten. Bureaus zijn standaard 70-75 cm. hoogte en voor staand werk is +/- 90-95 cm. (ongeveer aanrechthoogte) erg prettig. Bij een te lage werkbank sta je steeds gebogen en dat ga je merken in je onderrug.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
362
137
Marktplaats + werkbank:
Zoooooo veel aanbod voor een paar tientjes. Kun je niet eens een werkblad voor kopen.
 

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
91
10
eindhoven
Dat is waar. Maar ik zou graag zittend werken. Misschien met een kruk en dan hoger. Ik kan ook wat triplex platen kopen en wat bouwen.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
362
137
Dat is waar. Maar ik zou graag zittend werken. Misschien met een kruk en dan hoger. Ik kan ook wat triplex platen kopen en wat bouwen.
Triplex zou ik niet doen. Tenzij het voor in je poppenhuis is. Minimale dikte voor een werkblad is echt wel 18mm
 

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
91
10
eindhoven
Ja idd. Ik bedoel multiplex. Ik ben wel handig en doe veel zelf maar ben geen echte houtbewerker. De werkbank daar kom ik wel uit. Dacht alleen met pennen maken is zitten misschien wel net zo fijn.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Ja idd. Ik bedoel multiplex. Ik ben wel handig en doe veel zelf maar ben geen echte houtbewerker. De werkbank daar kom ik wel uit. Dacht alleen met pennen maken is zitten misschien wel net zo fijn.
Als het zittend pennen maken is met een draaibank dan hoeft het werkblad misschien niet hoger en als er een ladeblok onder zit hoef je daar geen last met de knieën te hebben als je een Stokke balans stoel hebt waarmee de knieën onder het zitvlak gaan en je daardoor dicht bij het werk kunt zitten. Die stoel/kruk heb ik ook jaren gebruikt bij een snijmachine met bureaubladhoogte van ong. 80cm en daardoor geen last met de rug.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.006
824
Omgeving Leiden
Perfect wordt het nooit, dat kan ik je alvast verklappen. Dus gewoon beginnen, het niet te duur maken, en later aanpassen aan je nieuwe inzichten en behoeftes. Zo blijf je ook lekker bezig :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.