De Wabeco boorstandaard heb ik gewoon op hun website besteld. Ik zie nu dat ze betaalmethoden hebben uitgebreid. Ik moest voorheen via de bank overmaken. Na betaling had ik toen binnen 3/4 dagen in huis, ook kreeg ik een nette mail dat betaald is en verzonden wordt. Het is wel in het Duits.
Ik had destijds ook lang gedubd tussen BF1242 en BF1243 het verschil is in hoogte standaard respectievelijk 500mm en 750mm. Ik heb uiteindelijk gekozen voor 750mm, deels na aanleiding van die Kleine Werkstatt + reikbereik reserve die je hebt. De boorkop + houten onderleg plaat neemt ongeveer 10cm in beslag, dan komt jou werkstuk nog erbij. Achteraf gezien was dit een goede keuze geweest.
Vergis je je niet, de boorstandaard is vrij zwaar.
De inbusbouten zijn inderdaad een nadeel. Je moet elke keer de imbussleutel pakken om ze te stellen. Ik heb de imbusbouten vervangen door bouthendel, zie foto, willekeurig uit internet gehaald.
Later vervang ik ze door sterknop, omdat ze op sommige locaties van de kolom de hendels in de weg staan. Met name voor het stellen van horizontale ligger.
1 ding, koop alsjeblieft niet de bouthendels bij de Hornbach. Ik heb ze allemaal gebroken. Bij geringe kracht breekt intern de plastic kop en dan kost het je heel veel moeite om de bout eruit te halen. De details spaar ik jullie liever, en er kwamen heel wat woorden voorbij die zelfs een volwassene van schrikt.