Kolomboormachine - Laser

bernad

Actieve deelnemer
18 jun 2010
118
12
Vlaamse Ardennen
denkoning.be
Beste collega's houtbewerkers. Ik beschik over een boorstandaard van Hammer (zonder laser) en zou deze graag, indien mogelijk, willen uitrusten met een laser. Heeft iemand van jullie ervaring met het plaatsen van een laser op een kolomboormachine om zo juist mogelijk te kunnen werken (boren).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.257
2.654
Waar gebruik je die laser voor? Ik boor al een jaar of 40 gaten, maar ik kan me niet echt een voorstelling maken bij welk werk een laser een meerwaarde zou hebben. Een goede werklamp is wel fijn als je ogen wat slechter worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: peter vh

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
737
290
RegioRotterdam
Ik heb lasertjes op mijn Wabeco standaard gezet. Zie het draadje daarover.

Het bevalt me goed in de praktijk, zeker voor klusjes waarbij 'er been gaatje in moet bij het kruisje'. Het scheelt me een keer passen en proberen.
 

Matjas42

Actieve deelnemer
22 mei 2021
44
24
Nederland
Ik heb er een wixey opgezet. Handig voor de grove uitlijning, maar het precieze werk doe je toch “met de hand”. Een goede lamp heeft inderdaad meer waarde.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.