Een meubel maken is één ding, maar het in elkaar lijmen zonder al te veel te knoeien en dikke lijmnaden in het zicht is deel twee.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar ik heb de ideale manier nog niet ontdekt. Het blijft tobben:
Lijmresten gelijk wegpoetsen met vochtige doek met water: absoluut niet, vlekken en naderhand problemen met afwerking vernis of olie.
Te lijmen naden rondom afplakken met schilderstape; tijdsintensief, bovendien kan je niet overal plakken ivm. lijmklemmen/klosjes. Lijm kruipt onder schilderstape.
Geen zorgen maken en naderhand schuren; tijdsintensief en ik heb alles niet voor niks zo mooi vlak geschaafd. Als ik dan naderhand toch nog moet gaan schuren....
:? Geen zorgen maken en naderhand wegsteken met beitel; zou kunnen, maar ik krijg uitbreeksel en beschadig de boel 9 vd. 10 keer.
Wat voor techniek passen jullie medehoutbewerkers toe en waarom?
Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar ik heb de ideale manier nog niet ontdekt. Het blijft tobben:
:? Geen zorgen maken en naderhand wegsteken met beitel; zou kunnen, maar ik krijg uitbreeksel en beschadig de boel 9 vd. 10 keer.
Wat voor techniek passen jullie medehoutbewerkers toe en waarom?