Beste Mensen,
Ik heb wat moeite de juiste bronnen te vinden om een keuze te maken voor het plaatmateriaal dat ik wil gebruiken voor het frame. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Het moet een losstaande klerenkast worden, die ik ook weer wil kunnen demonteren.
De maten worden ikea standaard: 2x 100x58x236cm

Ik zie 3 opties voor het benodigde plaatmateriaal:
- multiplex
- mdf
- gelamineerd spaanplaat
De multiplex is een stukje duurder en valt daardoor eigenlijk af.
Maar ik zie niet zo goed wat de overwegingen zouden moeten zijn om voor mdf of spaanplaat te kiezen. Mijn normale bron (youtube) is ook niet echt overtuigend.
En ik vraag mij dus een beetje af wanneer je wat kiest en/of het uitmaakt (in de praktijk) voor een klerenkast.
Dit is wat ik denk te weten/mij afvraag?
MDF:
Hoe schep je orde in zo'n keuze?
Ik heb wat moeite de juiste bronnen te vinden om een keuze te maken voor het plaatmateriaal dat ik wil gebruiken voor het frame. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Het moet een losstaande klerenkast worden, die ik ook weer wil kunnen demonteren.
De maten worden ikea standaard: 2x 100x58x236cm

Ik zie 3 opties voor het benodigde plaatmateriaal:
- multiplex
- mdf
- gelamineerd spaanplaat
De multiplex is een stukje duurder en valt daardoor eigenlijk af.
Maar ik zie niet zo goed wat de overwegingen zouden moeten zijn om voor mdf of spaanplaat te kiezen. Mijn normale bron (youtube) is ook niet echt overtuigend.
En ik vraag mij dus een beetje af wanneer je wat kiest en/of het uitmaakt (in de praktijk) voor een klerenkast.
Dit is wat ik denk te weten/mij afvraag?
MDF:
- Stuk zwaarder dan spaanplaat
- is 100CM niet ondersteund eigenlijk teveel?
- Verbindingen mogelijk, bv de kastplank infrezen
- Wat voor diktes gebruik je en zijn daar richtlijnen voor?
- af te werken met verf
- Lichter
- Geen standaard verbindingen?
- Moet ik nog opletten wat ik in de kast hang qua gewicht?
- wanneer kies je welke materiaal dikte?
- af te werken met kantenband
Hoe schep je orde in zo'n keuze?