Kity 612 riem draait naar de rand van de poelie

RienterBeek

Nieuw lid
17 dec 2021
19
0
Zwolle
Beste Forummers,

Ik heb een kity 612 lintzaag gekocht en valt mij op dat de riem naar de buitenkant van de bovenste poelie draait. De stel mogelijkheden heb ik al geprobeerd maar dit mocht niet baten. De aandrijfriem lijkt nog goed. Iemand nog een idee?

Bij voorbaat dank

Rien
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.632
Uitlijn fout. Zonder verdere informatie is het lastig om te zeggen hoe je die kan opheffen.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.457
544
als je het filmpje op YouTube oplaadt, dan kan je die hier op het forum laten afspelen of een link zetten.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.623
1.143
Fryslân
De beide poelies staan duidelijk niet in 1 lijn. Je zal 1 van beide wat moeten aanpassen totdat het probleem is opgelost. Hoe zit de motor vast? Je zou kunnen werken met wat extra carroserieringen tussen de moeren als dat kan?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.632
Lijkt me dat je aan de motorkant moet stellen. Aan de bovenkant stel je de stand van het onderste zaagwiel. dan loopt de riem dadelijk goed, maar dan loopt de zaag weer van de wielen.
 

RienterBeek

Nieuw lid
17 dec 2021
19
0
Zwolle
Ik ga inderdaad is proberen de motor te stellen. Omdat de band bij de bovenste poelie er af liep heb ik daar niet aan gedacht. Ik hou jullie op de hoogte!
 

RienterBeek

Nieuw lid
17 dec 2021
19
0
Zwolle
Ik heb de motor wat gekanteld en nu staat hij schuin ( op de tekening even overdreven voor de duidelijkheid). Als ik de band er dan goed op leg en de machine start, draait hij heel even goed. Dan schiet hij direct weer naar de rand van de bovenste poelie. De motor heeft 4 bevestigings punten, ik heb aan 1 kant totaal 4 ringen (2 voor elk gat) gebruikt om de motor/poelie te laten kantelen. Kortom: het deed niet veel.

De bovenste poelie is wel wat schuin in gesleten, ik kreeg steeds meer het gevoel dat het hier aan ligt. ik krijg de poelie er echter niet af. Het inbusboutje wat er in zit heb ik er uitgedraaid, maar hij zit muur vast. moet ik hier een poelietrekker voor gebruiken of zie ik iets over het hoofd? En dan als laatst nog een vraag: is er misschien iemand in de omgeving Zwolle die de poelie recht kan draaien? of moet ik een nieuwe kopen?

Rien
 

Bijlagen

  • `poelies.png
    `poelies.png
    7,3 KB · Weergaven: 16

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.168
2.632
Een platte riem poelie slijt nauwelijks. Zijn beide poelies vlak, of is er een bol? Hoe zit de motor vast? Als het mogelijk is, voorzie je verhaal dan van relevante foto's. Zowel van de zaag, als de motor kant. Je hebt aan de afstelling van het onderste zaagwiel gedraaid. Zit dit nu weer goed? Loopt je zaag mooi over de wielen?
 

RienterBeek

Nieuw lid
17 dec 2021
19
0
Zwolle
Hier wat foto's. Hier heb ik een foto van de bovenste poelie. De boutjes zitten er nu uiteraard wel in. hij is wat bol zoals te zien. En wat extra fotos voor de duidelijkheid.nieuwe afbeelding 3.jpg
 

Bijlagen

  • nieuwe afbeelding.jpg
    nieuwe afbeelding.jpg
    113,9 KB · Weergaven: 17
  • nieuwe afbeelding 2.jpg
    nieuwe afbeelding 2.jpg
    105,3 KB · Weergaven: 17

RienterBeek

Nieuw lid
17 dec 2021
19
0
Zwolle
Een platte riem poelie slijt nauwelijks. Zijn beide poelies vlak, of is er een bol? Hoe zit de motor vast? Als het mogelijk is, voorzie je verhaal dan van relevante foto's. Zowel van de zaag, als de motor kant. Je hebt aan de afstelling van het onderste zaagwiel gedraaid. Zit dit nu weer goed? Loopt je zaag mooi over de wielen?
Zaag lijkt op zich prima te lopen.
 

RienterBeek

Nieuw lid
17 dec 2021
19
0
Zwolle
Dus je moet aan de motorzijde stellen. Wat zitten daar voor mogelijkheden?
hierbij wat fotos van de motor en bevestiging hiervan. Stelmogelijkheden zijn er weinig. wel heb ik dus 2 ringen aan de achterkant er tussen gedaan.
 

Bijlagen

  • nieuwe afbeelding 4.jpg
    nieuwe afbeelding 4.jpg
    156,4 KB · Weergaven: 16
  • nieuwe afbeelding 5.jpg
    nieuwe afbeelding 5.jpg
    129,7 KB · Weergaven: 14
  • nieuwe afbeelding 6 .jpg
    nieuwe afbeelding 6 .jpg
    125,8 KB · Weergaven: 13
  • nieuwe afbeelding.jpg
    nieuwe afbeelding.jpg
    113,9 KB · Weergaven: 14

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.