Ik overweeg een rechte slijper te kopen. De direct aanleiding is de reparatie van kozijnen (dwz. verwijderen van rot; vervolgens de holtes vullen met epoxy; het bekende proces). Maar ik wilde al veel langer graag zo'n machine voor allerlei toepassingen.
Ik heb drie categorieën waaruit te kiezen:
De budget-categorie:
1. Bijv een Makita DGD 800Z van ruim 100 Euro (accumachine; prijs is zonder koffer, zonder accu maar van Makita heb ik al een passende accu)
www.gereedschapcentrum.nl
2. De - qua prijs - midden categorie:
Bosch GGS 28 LCE rechte slijper 650 Watt, 8 mm, variabel, soft start, antiblokkeer beveiliging , voor ruim 250 Euro (snoermachine)
3. De top:
AEG GSL 600 E. Rechte slijper 600 Watt variabel voor ruim 330 Euro (snoermachine)
Eigenlijk is voor het werk dat ik heb de categorie ""top"" (met AEG als voorbeeld) niet verantwoord. Maar geen van mijn uitgaven mbt mijn houthobby is, zakelijk gezien, verantwoord
Hoewel midden categorie heeft De Bosch mijns inziens wel een paar pluspunten, zoals de soft start en antiblokkeer voorziening.
Wat is/zijn jullie mening en overwegingen?
Klaas.
Ik heb drie categorieën waaruit te kiezen:
De budget-categorie:
1. Bijv een Makita DGD 800Z van ruim 100 Euro (accumachine; prijs is zonder koffer, zonder accu maar van Makita heb ik al een passende accu)
Makita DGD800ZJ 18V Li-Ion accu rechte slijper body in Mbox - 6mm | Gereedschapcentrum.nl
Ontdek de kracht van de Makita DGD800ZJ Accu rechte slijper Spijtig genoeg zijn je dagen van worstelen met een omvangrijke, lastige slijper verleden tijd met de Makita DGD800ZJ 18V Li-Ion accu rechte slijper. Deze krachtige tool is jouw nieuwe beste vriend op het gebied van nauwkeurigheid en...
2. De - qua prijs - midden categorie:
Bosch GGS 28 LCE rechte slijper 650 Watt, 8 mm, variabel, soft start, antiblokkeer beveiliging , voor ruim 250 Euro (snoermachine)
Bosch GGS 28 LCE Rechte slijper - 650W - 8mm - variabel | Gereedschapcentrum.nl
Ligt bij veeleisende slijpwerkzaamheden perfect in de hand Krachtige 650 wattmotor voor snel resultaat met zachte aanloop Lange, slanke slijpspil - bijzonder geschikt voor het gebruik op moeilijk bereikbare plaatsen KickBack Stop: herkent het blokkeren, schakelt de machine onmiddellijk uit -...
3. De top:
AEG GSL 600 E. Rechte slijper 600 Watt variabel voor ruim 330 Euro (snoermachine)

AEG GSL 600 E Rechte slijper - 600W - 6mm - variabel - 4935412965
AEG GSL 600 E Rechte slijper - 600W - 6mm - variabel - 4935412965 ✔ Vóór 22:30 uur besteld = morgen in huis ✔ Tot 100 dagen bedenktijd

Eigenlijk is voor het werk dat ik heb de categorie ""top"" (met AEG als voorbeeld) niet verantwoord. Maar geen van mijn uitgaven mbt mijn houthobby is, zakelijk gezien, verantwoord
Hoewel midden categorie heeft De Bosch mijns inziens wel een paar pluspunten, zoals de soft start en antiblokkeer voorziening.
Wat is/zijn jullie mening en overwegingen?
Klaas.